Onze tuinbabbel is een plaats waar je ideeën, foto's, gebeurtenissen met andere tuinvrienden kan delen. Momenteel hebben we zo'n 12.000 tuinvrienden die hieraan deelnemen.
Heb je nog geen account?
Registreer je hier en maak deel uit van onze community.
Ons tuinforum is een plaats waar ideeën en inzichten over verschillende onderwerpen in verband met tuinieren uitgewisseld kunnen worden.
Heb je een tuinvraag, misschien is deze behandeld in het forum? of stel de vraag gerust aan onze tuinvrienden....
Bekijk hier de tuinfoto's van onze tuinvrienden.
Hier heeft elke gebruiker zijn eigen foto album. Plaats hier jouw mooiste tuinfoto's en deel ze met onze tuinvrienden. Zij kunnen op hun beurt van jouw tuin meegenieten en op jouw foto's reageren.
Bij de Plantenherkenner kun je foto's toevoegen van planten die je niet kent.
Andere tuiniers kunnen je dan helpen om de plant te identificeren.
gohja, liefst van al zou ik ze ook direct weer in de grond steken maar het probleem is dat we helemaal nog niet zeker zijn waar we ze willen steken.
Anderzijds waar ze nu zitten, vinden we het niet goed. We willen ze evenmin wegdoen daarvoor zijn meiklokjes te leuk.
En tenslotte, het is nu dat we ze nog gemakkelijk kunnen uitgraven want we zien ze nog zitten. Als ze terug "in de grond gekropen zijn" is het wat ambetanter..
ergens in een hoek waar je voor niets moet zijn,want tussen andere planten is het niet te doen,maar als je ergens een plaatsje heb waar je voor niets moet zijn,zet daar de meiklokken zon of lommer het maakt niet uit,groeien doen ze ,het is toch maar in de maand mei dat je er kunt van plukken.
groetjes Richard
Simon, ze zijn nu nog in volle groeifase en moeten hun reserves dus nog opdoen om de nieuwe groeiknop te vormen en de winter door te komen. Ze kunnen anders volledig uitdrogen en zullen volgend jaar kwasi geen bloemen geven.
hier wil ik toch eens op antwoorden!!
Als je de meiklokjes wil houden plaats ze dan in een plastieken bak groot genoeg, want dit is een woekeraar (zoals zourky het zei), en als je nog geen plaats weet, tot zelfs als je weet waar ze zullen komen zou ik ze met bak en al in de grond zetten, want zoals al gezegd het is een woekeraar, de wortels kan je bijna niet in bedwang houden, (ik spreek van ondervinding) ik had de keuze verdelgen, of uitgraven en de bloementuin herinrichten en dat is niet de bedoeling denk ik? het kleinste stukje wortel dat er overblijft geeft het jaar nadien plantjes, dus is tijdstip en verzorging onbelangrijk!
ik hoop hiermee een beetje geholpen te hebben!
groetjes
Kamiel