menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Als meiklokjes rond dezen tijd uitgegraven worden

Ga naar meest recente reactie

succulentimon

Succulentimon

(omdat ze zich eigenlijk niet op een geschikte plaats in de tuin bevinden),

kunnen ze dan droog & koel & duister bewaard worden gans de zomer (bijv. in de kelder) alvorens pas in de herfst terug in de grond gestopt te worden?

simon
zondag 13 juni 2010 - 20:44
iecee

Iecee

kan je ze niet in een grote bak tijdelijk oppotten , dat lijkt me logischer
of in zo'n zaaibak van piepschuim
maandag 14 juni 2010 - 01:35
zourky

Zourky

Uitgraven en direkt op de plaats van bestemming,meiklokjes vind ik groeid als onkruid,één stukje wortel met uitloper en het is terug vetrokken
maandag 14 juni 2010 - 08:02
succulentimon

Succulentimon

gohja, liefst van al zou ik ze ook direct weer in de grond steken maar het probleem is dat we helemaal nog niet zeker zijn waar we ze willen steken.

Anderzijds waar ze nu zitten, vinden we het niet goed. We willen ze evenmin wegdoen daarvoor zijn meiklokjes te leuk.

En tenslotte, het is nu dat we ze nog gemakkelijk kunnen uitgraven want we zien ze nog zitten. Als ze terug "in de grond gekropen zijn" is het wat ambetanter..

simon
maandag 14 juni 2010 - 09:49
zourky

Zourky

ergens in een hoek waar je voor niets moet zijn,want tussen andere planten is het niet te doen,maar als je ergens een plaatsje heb waar je voor niets moet zijn,zet daar de meiklokken zon of lommer het maakt niet uit,groeien doen ze ,het is toch maar in de maand mei dat je er kunt van plukken.
groetjes Richard
maandag 14 juni 2010 - 13:26
printemps

Printemps

In potten zetten en die ergens achterin de tuin zetten

mvg
maandag 14 juni 2010 - 15:30
zourky

Zourky

Ik zou ze niet in potten zetten,omdat zij anders bij lang droog weer gaan afsterven,het best groeien ze in volle grond,mag ook onder bomen.
maandag 14 juni 2010 - 17:56
Botanist

Botanist

Simon, ze zijn nu nog in volle groeifase en moeten hun reserves dus nog opdoen om de nieuwe groeiknop te vormen en de winter door te komen. Ze kunnen anders volledig uitdrogen en zullen volgend jaar kwasi geen bloemen geven.
dinsdag 15 juni 2010 - 14:13
succulentimon

Succulentimon

Hoi Emilio,

kweetwel...

Maar als ik wacht tot in de herfst (of eventueel al nazomer) zijn ze verdwenen en moet ik alles omploegen

nu zie ik ze goe zitten en kan ik ze gericht uit"lichten"

maja, misschien mogen ze wel gewoon blijven zitten

merci voor de tips allen,

simon
dinsdag 15 juni 2010 - 14:19
kamiel2

Kamiel2

hier wil ik toch eens op antwoorden!!
Als je de meiklokjes wil houden plaats ze dan in een plastieken bak groot genoeg, want dit is een woekeraar (zoals zourky het zei), en als je nog geen plaats weet, tot zelfs als je weet waar ze zullen komen zou ik ze met bak en al in de grond zetten, want zoals al gezegd het is een woekeraar, de wortels kan je bijna niet in bedwang houden, (ik spreek van ondervinding) ik had de keuze verdelgen, of uitgraven en de bloementuin herinrichten en dat is niet de bedoeling denk ik? het kleinste stukje wortel dat er overblijft geeft het jaar nadien plantjes, dus is tijdstip en verzorging onbelangrijk!
ik hoop hiermee een beetje geholpen te hebben!
groetjes
Kamiel
zondag 20 juni 2010 - 13:37
\n\n

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon

Schrijf je in op onze nieuwsbrief en geniet van €5 KORTING*!

*€5 korting op je volgende bestelling bij aankoop vanaf €50

Geboortedatum :

Ik geef toestemming me in te schrijven op de nieuwsbrief en ontvang graag een attentie op mijn verjaardag (Disclaimer en privacy).