menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

O jee ... alweer een zonnebloem

Ga naar meest recente reactie

FransNL

FransNL

Zonnebloemen zaaien doe ik nooit. De vogels morsen zoveel zaden dat er ieder voorjaar vanzelf weer ruim voldoende nieuwe zonnebloemen in mijn tuin boven de grond komen. Deze heb ik echter wel bewust gezaaid . Het fotootje op de zaadverpakking in een tuincentrum verleidde mij tot aankoop. Tussen al die mooie zonnebloemen die al op dit forum geplaatst zijn verdient ook hij wel een plekje dacht ik.

[afbeelding verwijderd niet-https]

vrijdag 23 juli 2010 - 16:53
Jeannette1

Jeannette1

Hai FranNL,

Dit is inderdaad een van de mooiste zonnebloemen die wij ooit gezaaid hebben.

Helaas is deze nooit meer teruggekomen, maar het komende seizoen wordt hij/zij weer aan zaadjes aangekocht of u zou wat zaadjes kunnen verzamelen voor ons.

Onze overige zaadjes hadden wij aan forummers geschonken.

Hij/zij wordt dan niet zo groot, toch is de kleur en de fijnheid van deze zonnebleom enorm mooi.

Bedankt dat u ons laat meegenieten.

Groetjes, Ger en Jeannette
vrijdag 23 juli 2010 - 17:04
lentemode

Lentemode

Amajnognie !!!!
vrijdag 23 juli 2010 - 20:26
cetinel

Cetinel

mooooiii!!
vrijdag 23 juli 2010 - 22:38
leeuwtje

Leeuwtje

whahahahaha!!!!!
vrijdag 23 juli 2010 - 23:33
FransNL

FransNL

@ Jeannette
Ik heb je een pb gestuurd. Hoop dat je hem ontvangen hebt want pb's versturen via dit forum lijkt een beetje op russische roulette. Lukt dan weer wel... dan weer niet.

@ Batdah
Ik ben zijn naam vergeten. Erger nog , dit is het enige overlevende exemplaar dat ik heb. Er zaten al niet veel zaadjes in het zakje en na een paar dagen niet opgelet te hebben waren de plantjes ineens door de slakken opgevreten. Geeft niet , deze moet genoeg zaden kunnen leveren voor volgend jaar en anders weet ik nog waar ik hem gekocht heb.

Het is trouwens een meerkoppige plant , of hoe noem je zoiets. Of de andere knoppen die hij heeft ook zo mooi uitgroeien is nog afwachten.
vrijdag 23 juli 2010 - 23:35
Matabish

Matabish

O JEE ??????????? Prachtig is ie!!
vrijdag 23 juli 2010 - 23:38
Jeannette1

Jeannette1

Hai FransNL,

Bedankt, ik heb je mailtje ontvangen en ook retour gestuurd.

Voor de liefhebbers/sters hier een foto van het zakje van de zaadjes van vorig jaar.

Groetjes, Jeannette

Bloemen & Planten

zaterdag 24 juli 2010 - 00:08
Juelz

Juelz

Als je googeld naar zaadhandel van der wal dan zul je zien dat die volgens mij deze ook op de website hebben staan.

de naam is helianthus annuus sungold.
zaterdag 24 juli 2010 - 08:46
cetinel

Cetinel

bij het vlaams zaadhuis hebben ze hem ook zag ik gisteravond toen ik door hun catalogus bladerde
zaterdag 24 juli 2010 - 15:05
dendrodan

Dendrodan

Dat is een mooie dubbele lage bloeiende zonnebloem, heb een hoog bloemige gezaaid maar to op heden is hij nog niet in bloei
zondag 25 juli 2010 - 08:03
rialle

Rialle

Jazeker verdient deze een plekje hier! Mooi is hij hè, de Sungold.
Ik heb hem 2 jaar geleden gezaaid, maar is nooit wat geworden helaas.
Deze van jou is echt goed gelukt!

Groetjes Rialle
zondag 25 juli 2010 - 13:01
Peppody

Peppody

dat is een mooie! Ga ik ook volgend jaar eens naar op zoek en zaaien. Er gaan dit najaar 2 grote bomen weg uit de tuin en dan wil ik daar een bloemenweide maken. Een paar zonnebloemen aan de rand zou dan erg mooi staan.
maandag 26 juli 2010 - 13:29
Jeannette1

Jeannette1

Hai Batdah,

Hij/zij ziet er inderdaad uit als een TeddyBeer om te knuffelen.

Bedankt dat je ons ook laat meegenieten.

Groetjes, Jeannette
dinsdag 27 juli 2010 - 22:33
FransNL

FransNL

Frans snapt die hints maar al te goed . Vooruit dan maar al begint het hier langzamerhand op een zadenverzendcentrum te lijken .Geef jullie adres maar via pb. En Jeannette ... de zaden voor jou waren natuurlijk al gereserveerd .

Nog even geduld overigens. Sinds gisteren draagt de schoonheid die nu geen schoonheid meer is een soort burka als bescherming tegen snoepende mezen. De zaden moeten nog verder afrijpen en dan nog even nadrogen.

[afbeelding verwijderd niet-https]
zaterdag 7 augustus 2010 - 17:04
FransNL

FransNL

PS Als je toch bezig bent............. Mag ik dan ook een beetje zaad van je buiten tomaten?

Pfft ... Geef je ze een vinger , ben je gelijk je hele hand kwijt.
Is goed hoor .
zaterdag 7 augustus 2010 - 17:20
FransNL

FransNL

Inderdaad. Beetje vreemd maar erg leuk . Ook het kleurtje.
woensdag 11 augustus 2010 - 13:09
Peppody

Peppody

deze is ook erg mooi, weet je hoe deze heet? Dan kan ik deze ook mijn lijstje zetten voor volgend jaar ergens te bestellen.
woensdag 11 augustus 2010 - 13:23
Peppody

Peppody

Joepieieieieie Dankjewel!
Ik zet 'm op m'n bestellijstje voor het najaar: de onbekende zonnebloem van buurmantuinder.
woensdag 11 augustus 2010 - 13:32
Peppody

Peppody

ik zal houden en er wat gebedjes op los laten

woensdag 11 augustus 2010 - 13:40
inge1963

Inge1963

Frans..ik heb je ook een pb'tje gestuurd...hoop dathet gelukt is.
Gr Inge
donderdag 12 augustus 2010 - 13:42
\n\n

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon

Schrijf je in op onze nieuwsbrief en geniet van €5 KORTING*!

*€5 korting op je volgende bestelling bij aankoop vanaf €50

Geboortedatum :

Ik geef toestemming me in te schrijven op de nieuwsbrief en ontvang graag een attentie op mijn verjaardag (Disclaimer en privacy).