Onze tuinbabbel is een plaats waar je ideeën, foto's, gebeurtenissen met andere tuinvrienden kan delen. Momenteel hebben we zo'n 12.000 tuinvrienden die hieraan deelnemen.
Heb je nog geen account?
Registreer je hier en maak deel uit van onze community.
Ons tuinforum is een plaats waar ideeën en inzichten over verschillende onderwerpen in verband met tuinieren uitgewisseld kunnen worden.
Heb je een tuinvraag, misschien is deze behandeld in het forum? of stel de vraag gerust aan onze tuinvrienden....
Bekijk hier de tuinfoto's van onze tuinvrienden.
Hier heeft elke gebruiker zijn eigen foto album. Plaats hier jouw mooiste tuinfoto's en deel ze met onze tuinvrienden. Zij kunnen op hun beurt van jouw tuin meegenieten en op jouw foto's reageren.
Bij de Plantenherkenner kun je foto's toevoegen van planten die je niet kent.
Andere tuiniers kunnen je dan helpen om de plant te identificeren.
Zonnebloemen zaaien doe ik nooit. De vogels morsen zoveel zaden dat er ieder voorjaar vanzelf weer ruim voldoende nieuwe zonnebloemen in mijn tuin boven de grond komen. Deze heb ik echter wel bewust gezaaid . Het fotootje op de zaadverpakking in een tuincentrum verleidde mij tot aankoop. Tussen al die mooie zonnebloemen die al op dit forum geplaatst zijn verdient ook hij wel een plekje dacht ik.
Dit is inderdaad een van de mooiste zonnebloemen die wij ooit gezaaid hebben.
Helaas is deze nooit meer teruggekomen, maar het komende seizoen wordt hij/zij weer aan zaadjes aangekocht of u zou wat zaadjes kunnen verzamelen voor ons.
Onze overige zaadjes hadden wij aan forummers geschonken.
Hij/zij wordt dan niet zo groot, toch is de kleur en de fijnheid van deze zonnebleom enorm mooi.
@ Jeannette
Ik heb je een pb gestuurd. Hoop dat je hem ontvangen hebt want pb's versturen via dit forum lijkt een beetje op russische roulette. Lukt dan weer wel... dan weer niet.
@ Batdah
Ik ben zijn naam vergeten. Erger nog , dit is het enige overlevende exemplaar dat ik heb. Er zaten al niet veel zaadjes in het zakje en na een paar dagen niet opgelet te hebben waren de plantjes ineens door de slakken opgevreten. Geeft niet , deze moet genoeg zaden kunnen leveren voor volgend jaar en anders weet ik nog waar ik hem gekocht heb.
Het is trouwens een meerkoppige plant , of hoe noem je zoiets. Of de andere knoppen die hij heeft ook zo mooi uitgroeien is nog afwachten.
Jazeker verdient deze een plekje hier! Mooi is hij hè, de Sungold.
Ik heb hem 2 jaar geleden gezaaid, maar is nooit wat geworden helaas.
Deze van jou is echt goed gelukt!
dat is een mooie! Ga ik ook volgend jaar eens naar op zoek en zaaien. Er gaan dit najaar 2 grote bomen weg uit de tuin en dan wil ik daar een bloemenweide maken. Een paar zonnebloemen aan de rand zou dan erg mooi staan.
Frans snapt die hints maar al te goed . Vooruit dan maar al begint het hier langzamerhand op een zadenverzendcentrum te lijken .Geef jullie adres maar via pb. En Jeannette ... de zaden voor jou waren natuurlijk al gereserveerd .
Nog even geduld overigens. Sinds gisteren draagt de schoonheid die nu geen schoonheid meer is een soort burka als bescherming tegen snoepende mezen. De zaden moeten nog verder afrijpen en dan nog even nadrogen.