Onze tuinbabbel is een plaats waar je ideeën, foto's, gebeurtenissen met andere tuinvrienden kan delen. Momenteel hebben we zo'n 12.000 tuinvrienden die hieraan deelnemen.
Heb je nog geen account?
Registreer je hier en maak deel uit van onze community.
Ons tuinforum is een plaats waar ideeën en inzichten over verschillende onderwerpen in verband met tuinieren uitgewisseld kunnen worden.
Heb je een tuinvraag, misschien is deze behandeld in het forum? of stel de vraag gerust aan onze tuinvrienden....
Bekijk hier de tuinfoto's van onze tuinvrienden.
Hier heeft elke gebruiker zijn eigen foto album. Plaats hier jouw mooiste tuinfoto's en deel ze met onze tuinvrienden. Zij kunnen op hun beurt van jouw tuin meegenieten en op jouw foto's reageren.
Bij de Plantenherkenner kun je foto's toevoegen van planten die je niet kent.
Andere tuiniers kunnen je dan helpen om de plant te identificeren.
Kan je sierrabarber (Rheum palmatum) in een moeras planten?
Het moeras staat momenteel onder water, maar in de zomer kan het droog staan. De grond vertoont dan barsten (klei)
Heeft hier iemand ervaring mee?
Lut,
Ik heb mijn Rheum aan de vijver staan in vrij vochtige grond,
ik zeg niet dat hij met zijn voetjes in het water staat, maar toch zeer vochtig,en komt elk jaar mooier en mooier terug
gr Esem
Sorry lut2 dat ik niet vroeger antwoord op je vraag
Ik was het even uit het oog verloren
Maar om nu te antwoorden,het zit dichter bij zandgrond dan kleigrond hoor, maar door het optrekken van het vijverwater is de grond toch tamelijk zwaar en vochtig.
Ook strooi ik elk jaar een deel compost rond de vijver om het vocht nog beter vast te houden.
Gr Esem
Prettige feestdagen