menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Wie kent de juiste naam van deze aralia elata

Ga naar meest recente reactie

Rodger

Rodger

Graag zou ik de volledige naam weten van deze Aralia elata .
Kan iemand mij helpen ,en waar is deze verkrijgbaar ?
groetjes
rodger

[afbeelding verwijderd niet-https]
zondag 20 februari 2011 - 18:34
Ed50

Ed50

Rodger, zou het niet de gewone Aralia elata kunnen zijn? Of waarom denk jij dat het een speciale vorm zou zijn?

Groetjes,
Eddy

zondag 20 februari 2011 - 18:47
Rodger

Rodger

Eddy de "gewone" is een witte , deze is een gekleurde .
Dus ik vermoed dat hij nog een bijnaam zal hebben .
Aralia elata ........???
Als ik op Google zoek onder de gewone naam zijn het allemaal wit-bloeiende ,dus denk ik dat er nog iets ontbreekt om de gekleurde te vinden (???)
zondag 20 februari 2011 - 18:55
daucus

Daucus

Op de foto zie jij de vruchten van aralia elata, maar hij bloeit wel gewoon wit om daarna te verbloeien naar paars
zondag 20 februari 2011 - 19:32
Ed50

Ed50

Rodger, zou het niet kunnen dat het is omdat hij al in het vruchtstadium staat en dat dan de (uitgebloeide) bloemetjes verkleuren. Bij mijn weten zijn er van Aralia elata alleen maar cultivars met anders gekleurde bladeren zoals 'Variegata' en 'Aureovariegata' en die hebben dezelfde bloemen.
zondag 20 februari 2011 - 19:32
Rodger

Rodger

Ja ik weet het niet hoor, zou die "witte" dan echt zo verkleuren ???
Hopelijk zijn er hier op het forum personen die een aralia elata staan hebben, deze zouden het kunnen weten toch ?
groetjes
roger
zondag 20 februari 2011 - 19:52
daucus

Daucus

Ik heb aralia cordata in de tuin. Het is geen struik maar een vaste plant, die wel 2,5 meter hoog wordt en ook zo breed. Die heeft ook een witte bloei maar aan het eind van de zomer zijn de bloemresten dieppaars
maandag 21 februari 2011 - 04:51
Rodger

Rodger

Ja het zou dus toch kunnen dat de bloei wit is en de uitgebloeide scherm naar paars verkleurt zoals op de foto te zien is.
En ik maar denken dat de bloei ook paars was
Alvast bedankt !
groetjes
rodger
maandag 21 februari 2011 - 08:22

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon