menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Waldsteinia ternata

Ga naar meest recente reactie

olijfje

Olijfje

Hallo

Graag zouden we in onze tuin waldsteinia ternata planten, een bodembedekker.
Wanneer planten we deze het best?
maandag 6 juni 2011 - 08:05
Mandy

Mandy

Ik weet het niet zeker ( heb deze vroeger ook gehad in mijn tuin ) maar omdat ie winterhard is ( minus 25 zeker) lijkt mij ruim voor de winter of anders heel vroeg in het voorjaar....

Maar de "expert" zal het je wel kunnen vertellen................

Leuke planten... maakt de tuin heel vroeg in de lente al kleurig met zijn gele bloemen........
maandag 6 juni 2011 - 08:39
bd

Bd

ik denk dat je dat wel het jaar door kan planten, maar zou het nu niet doen,
toch niet zolang het zo droog blijft, wacht misschien effen af,
tot de grond wat minder droog wordt,
groetjes
maandag 6 juni 2011 - 09:20
Mandy

Mandy

Olijfje, Ik ben maar een leek.....en ploeter maar een beetje in de rondte in de tuin....af en toe herken ik iets omdat ik de planten zelf heb staan of zo... maar "de expert" is een tuinkenner en die zijn er gelukkig genoeg op het forum en die geven de juiste antwoorden.....
maandag 6 juni 2011 - 10:33
iecee

Iecee

containerplanten kan je het hele jaar planten zolang het niet vriest
als je ze nu koopt , in een grote pot zet heb je al een flinke plant tegen de tijd dat het weer normaal weer wordt, ik zou nu niks ook in volle grond zetten voor het weer flink heeft geregend.
woensdag 8 juni 2011 - 23:26
garfield

Garfield

Ik heb ze twee weken geleden gekocht en geplant. Ik gaf in het begin even fors water, maar dat is nu al niet meer nodig. De containerplanten hebben veel wortel en kunnen dus veel hebben. Het zijn verder ook wel makkelijke planten.
vrijdag 10 juni 2011 - 20:58
\n\n

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon

Schrijf je in op onze nieuwsbrief en geniet van €5 KORTING*!

*€5 korting op je volgende bestelling bij aankoop vanaf €50

Geboortedatum :

Ik geef toestemming me in te schrijven op de nieuwsbrief en ontvang graag een attentie op mijn verjaardag (Disclaimer en privacy).