Onze tuinbabbel is een plaats waar je ideeën, foto's, gebeurtenissen met andere tuinvrienden kan delen. Momenteel hebben we zo'n 12.000 tuinvrienden die hieraan deelnemen.
Heb je nog geen account?
Registreer je hier en maak deel uit van onze community.
Ons tuinforum is een plaats waar ideeën en inzichten over verschillende onderwerpen in verband met tuinieren uitgewisseld kunnen worden.
Heb je een tuinvraag, misschien is deze behandeld in het forum? of stel de vraag gerust aan onze tuinvrienden....
Bekijk hier de tuinfoto's van onze tuinvrienden.
Hier heeft elke gebruiker zijn eigen foto album. Plaats hier jouw mooiste tuinfoto's en deel ze met onze tuinvrienden. Zij kunnen op hun beurt van jouw tuin meegenieten en op jouw foto's reageren.
Bij de Plantenherkenner kun je foto's toevoegen van planten die je niet kent.
Andere tuiniers kunnen je dan helpen om de plant te identificeren.
Ik weet het niet zeker ( heb deze vroeger ook gehad in mijn tuin ) maar omdat ie winterhard is ( minus 25 zeker) lijkt mij ruim voor de winter of anders heel vroeg in het voorjaar....
Maar de "expert" zal het je wel kunnen vertellen................
Leuke planten... maakt de tuin heel vroeg in de lente al kleurig met zijn gele bloemen........
ik denk dat je dat wel het jaar door kan planten, maar zou het nu niet doen,
toch niet zolang het zo droog blijft, wacht misschien effen af,
tot de grond wat minder droog wordt,
groetjes
Olijfje, Ik ben maar een leek.....en ploeter maar een beetje in de rondte in de tuin....af en toe herken ik iets omdat ik de planten zelf heb staan of zo... maar "de expert" is een tuinkenner en die zijn er gelukkig genoeg op het forum en die geven de juiste antwoorden.....
containerplanten kan je het hele jaar planten zolang het niet vriest
als je ze nu koopt , in een grote pot zet heb je al een flinke plant tegen de tijd dat het weer normaal weer wordt, ik zou nu niks ook in volle grond zetten voor het weer flink heeft geregend.
Ik heb ze twee weken geleden gekocht en geplant. Ik gaf in het begin even fors water, maar dat is nu al niet meer nodig. De containerplanten hebben veel wortel en kunnen dus veel hebben. Het zijn verder ook wel makkelijke planten.