Onze tuinbabbel is een plaats waar je ideeën, foto's, gebeurtenissen met andere tuinvrienden kan delen. Momenteel hebben we zo'n 12.000 tuinvrienden die hieraan deelnemen.
Heb je nog geen account?
Registreer je hier en maak deel uit van onze community.
Ons tuinforum is een plaats waar ideeën en inzichten over verschillende onderwerpen in verband met tuinieren uitgewisseld kunnen worden.
Heb je een tuinvraag, misschien is deze behandeld in het forum? of stel de vraag gerust aan onze tuinvrienden....
Bekijk hier de tuinfoto's van onze tuinvrienden.
Hier heeft elke gebruiker zijn eigen foto album. Plaats hier jouw mooiste tuinfoto's en deel ze met onze tuinvrienden. Zij kunnen op hun beurt van jouw tuin meegenieten en op jouw foto's reageren.
Bij de Plantenherkenner kun je foto's toevoegen van planten die je niet kent.
Andere tuiniers kunnen je dan helpen om de plant te identificeren.
Welk bloemetje kan ik nu nog in de tuin planten om wat kleur te hebben?
Mijn vlinderstruik heeft nog wat bloem en mijn cosmea's staan ook nog met bloemen, maar ik zou nog graag wat méér kleur hebben....het mag eenjarig zijn.
Ik zou zelfs kunnen zeggen lavendel. Maar ik vermoed niet dat die bij iedereen zo lang blijft bloeien: van juni tot midden oktober. Vraag me niet hoe dat dat komt. Het is wel nog jonge lavendel (2jaar oud)
'The giant' valt gemakkelijk om, beter autumnale nemen
Sternbergia is volgens mij een moeilijke (nog nooit terug gezien)
Leucojum ben ik ergens kwijt geraakt in de tuin
Ik heb momenteel nog zeer veel bloem in mijn tuin:
dahlia, begonia's, lavendel (hidcote), fairy roosjes, daglelie (geel), afrikaantjes, hosta's, Zonnehoedjes, herfstannemoontjes, japanse annemonen, zelfs nog wat anjerkes.
Hiervan kreeg ik eens een beetje zaad. ik zaaide deze dit voorjaar en kreeg 4 plantjes. Deze hebben de hele zomer rijkelijk gebloeid en bloeien nu nog.
Er staan ook nog enkele bloemen in bloei waarvan ik de naam niet ken.
Ik geniet elke morgen bij het zien van deze kleurrijke tuin. Maar moet stilaan gaan opruimen want ik wil nog bloembollen zetten om ook in het voorjaar rijkelijk te genieten van deze mooie kleurrijke tuin.
Salvia uliginosa (mooie lange blauwe aren, bloeit tot aan de vorst) en Verbena bonariensis (paars)
Echinacea purpurea of één van zijn cultivars
Zoals reeds eerder gezegd, een hersftaster (var Little Carlow vind ik een hele mooie) en vergeet ook Sedum spectabile niet
En het beste is dat alle planten in dit lijstje zijn ook nog eens goede insectenplanten (vlinders, bijen,...)
Er bloeien hier ook nog best veel bloemen, maar het aantal planten dat je nu nog kan planten voor meer bloemen is tich aanmerkelijk beperkter
(afrikaantjes en goudsbloemen bloeien nog volop maar die kan je nu niet planten waar zou je ze vandaan moeten halen??)
Ik denk nu planten mn : winterviolen, herfstaster, tuincyclamen, (bol)chrysant, en skimia
Renate
Ik heb nog wat viooltjes en herfstgentiaan geplant
Bedankt voor de info! Ik ga nog wat gentiaantjes bijkopen en in een pot zetten denk ik, ze zijn zo mooi!