menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Kapot gevroren

Ga naar meest recente reactie

pascalho

Pascalho

Een heleboel van onze vaste planten zijn deze winter kapot gevroren, terwijl het maar 2weken extreem heeft gevroren. En er komt ook nog niks van groen in, zou het dan nu nog wat worden?
Alvast bedankt
dinsdag 20 maart 2012 - 07:10
Bombycilla

Bombycilla

die komen vast nog wel op,het is nog vroeg
dinsdag 20 maart 2012 - 08:26
Detuinenindemen

Detuinenindemen

Ik wacht ook met spanning af. De kou kwam na een heel zacht najaar en er waren planten aan het uitlopen. Soms valt het mee en komt een plant toch op.
dinsdag 20 maart 2012 - 08:43
pascalho

Pascalho

ikhoop het dan maar ik laat het nog wel weten
dinsdag 20 maart 2012 - 13:45
sirius

Sirius

welke planten?
dinsdag 20 maart 2012 - 16:02
pascalho

Pascalho

Nee, gewoon vaste planten
dinsdag 20 maart 2012 - 19:16
rivofa

Rivofa

Een beetje geduld, vaste planten kunnen van heel ver terugkomen, geef ze wel al water . Vorig jaar was mijn oleander totaal bevroren, ik dacht dood maar in juli pas kwamen de eerste groene knopjes onderaan tevoorschijn !
zondag 1 april 2012 - 12:19
Pistachio

Pistachio

Ik had twee pelargoniums in potten gekocht om de scouts te steunen, mooie planten met heel veel botten. Zaterdagnacht buiten laten staan en zondag hingen alle stelen met bloemknoppen aan slap. Kapotgevroren waarschijnlijk . Dacht dat ze misschien te droog stonden en heb extra water gegeven op zondag maar het kwam niet goed. Heb nu de hangende stelen allemaal afgeknipt en ze binnen op een zonnige plek gezet. Zou dit nog goedkomen? Enkele bladeren waren ook verschrompeld.
maandag 2 april 2012 - 08:33
rivofa

Rivofa

Pelargoniums kunnen weinig vorst verdragen, maar geef ze een kans, je weet maar nooit !

maandag 2 april 2012 - 08:46
Kiptaro

Kiptaro

Denk niet dat die Pelargoniums er boven op komen.. vooral niet als ze warm hebben gestaan of pas nieuw zijn..

Ik had een Wisteria in een onverwarmde kas staan in pot, de hele winter.. hij liep nu al mooi uit, begon ook te bloeien.. naar buiten in de grond gezet omdat hij me te hard ging.. en opeens -3 nachtvorst en nu zit er geen fatsoenlijk blad meer aan.. terwijl ik hem maanden lang afgehard had ! sneu.
dinsdag 3 april 2012 - 20:36
Pistachio

Pistachio

Ik laat ze nog even bekomen binnen en zie wel wat er nog van komt. Zo stom, 10€ geïnvesteerd en domweg niet aan gedacht dat het zo koud ging worden 's nachts. En 't waren nog wel zo mooie
woensdag 4 april 2012 - 09:00
minouke

Minouke

als ik zo in de tuin mijn rondje doe vind ik toch vergeleken met foto's van verleden jaar dat veel planten later zijn.
Planten die een jaar niet uitkomen laat ik ook gewoonlijk nog zitten, al voor gehad dat het jaar nadien er weer leven in komt.
Ik zet er dan een stokje bij om niet te schoffelen in die omgeving.
... 't zou wel mogen regenen zulle
woensdag 4 april 2012 - 09:55
Pistachio

Pistachio

Je gebeden zijn verhoord, hier in Gent een goeie bui gisterenmiddaag en avond.
donderdag 5 april 2012 - 13:39
depauws

Depauws

Ik had een fuchsia overwinterd in de koude garage.
Temperatuur was onder nul gekomen.
Vandaag de eerste groene knoppen vastgesteld helemaal onderaan de stam.
Plant is volledig terug te snoeien.
Het zal nog wel eventjes duren maar de plant komt erdoor.
Groeten
Silvain
vrijdag 6 april 2012 - 13:05
\n\n

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon

Schrijf je in op onze nieuwsbrief en geniet van €5 KORTING*!

*€5 korting op je volgende bestelling bij aankoop vanaf €50

Geboortedatum :

Ik geef toestemming me in te schrijven op de nieuwsbrief en ontvang graag een attentie op mijn verjaardag (Disclaimer en privacy).