menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Hedra stekken

Janus

Janus

Hi,
Omdat ik veel stekjes gemaakt heb van Hedra vraag ik mij af of het misschien goed zou zijn om ze te toppen. Krijgen ze dan meer uitlopers? En uitlopers vanuit de grond in de potjes? Wordt dat er ook door gestimuleerd bij Hedra?
Alvast bedankt
Janus
zondag 1 juli 2012 - 20:52
hem

Hem

Hedera (niet Hedra), als je ze topt, gaan ze eerder vertakken, dwz zijscheuten maken, je eerste bedoeling van stekjes maken is toch, dat ze wortels moeten ontwikkelen, neem geen al te jonge takjes, die zijn nog niet hard genoeg om even zonder wortels verder te kunnen, belangrijk is ook je stekken in een bakje te plaatsen waar je plastiek over kan leggen, zodat de omgeving 100 % vochtig is, dit in de schaduw plaatsen, regelmatig ook bevochtigen met water ; succes ermee !

zaterdag 7 juli 2012 - 10:32
jdcoster

Jdcoster

Als het de bedoeling is van er een haag mee te maken, raak ik aan om alle ranken onder 45° te leiden. Alle zijscheuten groeien dan recht omhoog en zo bekom je vlugger een dichte haag. Toppen is dan tijdverlies.
zaterdag 7 juli 2012 - 13:36
\n\n

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon

Schrijf je in op onze nieuwsbrief en geniet van €5 KORTING*!

*€5 korting op je volgende bestelling bij aankoop vanaf €50

Geboortedatum :

Ik geef toestemming me in te schrijven op de nieuwsbrief en ontvang graag een attentie op mijn verjaardag (Disclaimer en privacy).