menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Lavendel pioenrozen in bak

michealmcdermot

Michealmcdermot

Beste tuinkenners (althans meer kenner dan ik waarschijnlijk).

Twee jaar geleden hebben wij onze tuin aan laten leggen, achter is het prachtig, alleen de voortuin zijn we nog niet helemaal tevreden over.

Er staat een grote steigerhouten bak van 4 x 1 meter, die in contact met de volle grond staat in de voortuin. Hier staan nu echter planten in die wij achteraf toch niet zo mooi vinden.

Wij willen hier iets vasts in zetten, wat lang zal bloeien (wie wil dit niet ). Mijn vrouw houdt van de kleuren roze, paars en evt wit.

Zelf hadden wij gedacht om in het midden (dus 4 meter lang) lavendel te planten, en om de lavendel heen pioenrozen (deze vindt mijn vrouw schitterend). Zodat in het voorjaar de pioenrozen bloeien, in de zomer de lavendel en in de nazomer nog de hortensias die naast de bak staan.

Mijn vraag is of dit een goed idee is en of dit inderdaad gaat werken zoals wij gedacht hebben?

Alvast bedankt voor jullie reacties!

Mike
woensdag 24 juli 2013 - 16:15
minouke

Minouke

Ik zou dat niet doen Mike.
De pioenen nemen erg veel plaats in en zullen met hun blad over de lavendel groeien. Na de bloei zijn pioenen niet meer lang mooi en tegen dat de lavendel opkomt is die scheef gegroeid door die bladeren van de pioen.

Ik heb hier ook veel pioenen staan.
Ze staan meer in het midden tot achter in de border omdat de meeste planten dan nog niet hoog zijn en pas gaan groeien als de pioenen uitbloeien. Tegen dat de pioenplant lelijk geworden is (plant valt dan open) verbergen de andere planten dat.
Je kan ook een hoekje reserveren voor de pioenen en vooraan iets planten die later hoger wordt bv Hemerocallis, iris sibirica...
woensdag 24 juli 2013 - 17:32
michealmcdermot

Michealmcdermot

Ok, duidelijk. Dank je wel voor de heldere uitleg.

Dat wordt dus op zoek naar een alternatief!
donderdag 25 juli 2013 - 09:17
\n\n

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon

Schrijf je in op onze nieuwsbrief en geniet van €5 KORTING*!

*€5 korting op je volgende bestelling bij aankoop vanaf €50

Geboortedatum :

Ik geef toestemming me in te schrijven op de nieuwsbrief en ontvang graag een attentie op mijn verjaardag (Disclaimer en privacy).