Onze tuinbabbel is een plaats waar je ideeën, foto's, gebeurtenissen met andere tuinvrienden kan delen. Momenteel hebben we zo'n 12.000 tuinvrienden die hieraan deelnemen.
Heb je nog geen account?
Registreer je hier en maak deel uit van onze community.
Ons tuinforum is een plaats waar ideeën en inzichten over verschillende onderwerpen in verband met tuinieren uitgewisseld kunnen worden.
Heb je een tuinvraag, misschien is deze behandeld in het forum? of stel de vraag gerust aan onze tuinvrienden....
Bekijk hier de tuinfoto's van onze tuinvrienden.
Hier heeft elke gebruiker zijn eigen foto album. Plaats hier jouw mooiste tuinfoto's en deel ze met onze tuinvrienden. Zij kunnen op hun beurt van jouw tuin meegenieten en op jouw foto's reageren.
Bij de Plantenherkenner kun je foto's toevoegen van planten die je niet kent.
Andere tuiniers kunnen je dan helpen om de plant te identificeren.
Wie kan mij helpen aan zaad en/of een stekje van de Dierama pulcherrimum oftewel de Engelhengel?
Ik heb veel ruilmatriaal voor handen, zowel tomaten,-peper- als kruiden- en bloemenzaden.
Poppy, wij hebben deze bij Alpenkw.Cathy Portier in 2008 bloeiend gekocht, daarna in een hoge pot gezet, maar nooit meer een bloem gezien. De bolletjes hebben zich wel in aantal vermeerderd, maar het blijven dunne sprieten. Het geheel stond te wachten om weggegooid te worden want wij willen minder potplanten en al helemaal geen die het niet willen doen. Maar als jij het wilt proberen, geef je adres maar in een p.b., dan sturen we de bolletjes naar je op of als je in de buurt woont kun je ze ook komen halen.
Groetjes, Marei
Hoi Poppy, Via digituin/berichten kun je de naam, Marei, intikken en dan in dat persoonlijk bericht je adres vermelden. We hoeven er niets voor terug en die postzegel overleven we ook wel. Het zijn maar kleine bolletjes, dus dat komt wel goed.
En mocht het met dat bericht niet lukken, stuur dan een mailtje naar: [email protected]
Dierama kan het beste in de volle grond staan. Houd er wel rekening mee dat deze plant niet geheel winterhard is en een hekel heeft aan een natte standplaats in de winter (in het groeiseizoen wil ze wel graag voldoende vocht). Ik heb ze verschillende jaren in de tuin gehad maar de winter van 2011/12 hebben ze niet overleefd.
Ik zou de plant (knol) in ieder geval niet voor de winter in de tuin zetten maar hiermee wachten tot komend voorjaar. Tot die tijd de knol bewaren zoals een dahlia.