menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Dierama pulcherrimum

Ga naar meest recente reactie

Poppy62

Poppy62

Wie kan mij helpen aan zaad en/of een stekje van de Dierama pulcherrimum oftewel de Engelhengel?
Ik heb veel ruilmatriaal voor handen, zowel tomaten,-peper- als kruiden- en bloemenzaden.

Alvast hartelijk dank voor uw positieve reactie
woensdag 23 oktober 2013 - 10:15
Marei

Marei

Poppy, wij hebben deze bij Alpenkw.Cathy Portier in 2008 bloeiend gekocht, daarna in een hoge pot gezet, maar nooit meer een bloem gezien. De bolletjes hebben zich wel in aantal vermeerderd, maar het blijven dunne sprieten. Het geheel stond te wachten om weggegooid te worden want wij willen minder potplanten en al helemaal geen die het niet willen doen. Maar als jij het wilt proberen, geef je adres maar in een p.b., dan sturen we de bolletjes naar je op of als je in de buurt woont kun je ze ook komen halen.
Groetjes, Marei
woensdag 23 oktober 2013 - 10:44
Marei

Marei

Hoi Poppy, Via digituin/berichten kun je de naam, Marei, intikken en dan in dat persoonlijk bericht je adres vermelden. We hoeven er niets voor terug en die postzegel overleven we ook wel. Het zijn maar kleine bolletjes, dus dat komt wel goed.
En mocht het met dat bericht niet lukken, stuur dan een mailtje naar: [email protected]

Groetjes, Marei
woensdag 23 oktober 2013 - 16:01
Tuinprins

Tuinprins

Dierama kan het beste in de volle grond staan. Houd er wel rekening mee dat deze plant niet geheel winterhard is en een hekel heeft aan een natte standplaats in de winter (in het groeiseizoen wil ze wel graag voldoende vocht). Ik heb ze verschillende jaren in de tuin gehad maar de winter van 2011/12 hebben ze niet overleefd.

Ik zou de plant (knol) in ieder geval niet voor de winter in de tuin zetten maar hiermee wachten tot komend voorjaar. Tot die tijd de knol bewaren zoals een dahlia.

Gegroet, de tuinprins
woensdag 23 oktober 2013 - 19:03
Poppy62

Poppy62

Dank je wel voor de info, Tuinprins
donderdag 24 oktober 2013 - 08:21
\n\n

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon

Schrijf je in op onze nieuwsbrief en geniet van €5 KORTING*!

*€5 korting op je volgende bestelling bij aankoop vanaf €50

Geboortedatum :

Ik geef toestemming me in te schrijven op de nieuwsbrief en ontvang graag een attentie op mijn verjaardag (Disclaimer en privacy).