Onze tuinbabbel is een plaats waar je ideeën, foto's, gebeurtenissen met andere tuinvrienden kan delen. Momenteel hebben we zo'n 12.000 tuinvrienden die hieraan deelnemen.
Heb je nog geen account?
Registreer je hier en maak deel uit van onze community.
Ons tuinforum is een plaats waar ideeën en inzichten over verschillende onderwerpen in verband met tuinieren uitgewisseld kunnen worden.
Heb je een tuinvraag, misschien is deze behandeld in het forum? of stel de vraag gerust aan onze tuinvrienden....
Bekijk hier de tuinfoto's van onze tuinvrienden.
Hier heeft elke gebruiker zijn eigen foto album. Plaats hier jouw mooiste tuinfoto's en deel ze met onze tuinvrienden. Zij kunnen op hun beurt van jouw tuin meegenieten en op jouw foto's reageren.
Bij de Plantenherkenner kun je foto's toevoegen van planten die je niet kent.
Andere tuiniers kunnen je dan helpen om de plant te identificeren.
Simonne kijk eens op Google en je krijgt er kilo's informatie hoe je met zulke planten moet omgaan.....kiezen maar en succes. Uit Tuinadvies:
Zantedeschia aethiopica Nederlandse naam : Aronskelk Familie : Acoraceae Bloeikleur : wit Bloeimaand : juni, juli Bladkleur : Groen Hoogte : 100 - 120 cm
Wintergroen : Bladverliezend Winterhardheid : Goed winterhard, Matig winterhard Standplaats : Zon, Halfschaduw Soort gewas : Vaste plant
PH bodem : Neutraal Speciale kenmerken : Opvallende vruchten Snijbloem
Habitat : Normale bodem, Vochtige bodem
Hier staan ze in een emmergrote zwarte "container", in de veranda dichtbij de vensters en bloeien probleemloos ...temperatuur en vochtigheid kun je dan zelf regelen en ben je niet afhankelik van het belgisch kwakkelweer, ongedierte enz....
Ik heb nen helen hof vol "potgrond" die men kan aanpassen etc etc. Make it simple......
Wat een mooie foto, doet me goed om dit te zien na een half uur te hebben zitten hoesten en nog eens hoesten. Ben dat ook beu, duurt nu al 2 maanden.
Ga dat waarschijnlijk ook doen alles samen is een grote pot, wel met potgrond want als ik uit de tuin de klei met stenen moet uitspitten ..... kloddernat is een zak grond toch makkelijker.
Voor de rest gaan we veel naar de regen kijken denk ik en ons valies maken om terug naar de Viroinval te rijden, morgen, daar ligt alles te pronken onder een wit dekentje.
Toch waar ik woon, daar blijft hij altijd lang liggen, kunnen we er extra van genieten.
T'is altijd mooier de sneeuw dan de regen, althans voor mij.