Ja, ik weet dat het verschijnen van blad zeker nog niet alles zegt maar ze zijn de laatste twee weken echt blijven groeien dus dat stemde me toch positief. En inderdaad, zélfs als er al wortels aanzitten zullen het nog maar ienemienie worteltjes zijn maar in dat geval is de kans wel groot dat de scheutjes verderdoen lijkt me.
Dat het dan om eigen wortel-rozen zou gaan maakt me niet zoveel uit, inderdaad, als je erover leest zijn er blijkbaar evenveel voor- als tegenstanders van enten en ach, een gegeven paard moet je ook niet in de bek kijken hé
?
Ja, inderdaad, misschien moet ik maar eens zo'n 'randstekje' wat dieper bekijken om te zien of en wat er gebeurt en van daaruit verderkijken wat ik kan doen.
Wel rare rozen heb ik hier hoor - verzorg ze en leg ze in de watten en ze bakken er niks van - gooi ze weg en ze gaan helemaal uit hun dak. Blijkbaar heb ik een magische mestput, ik kan hem misschien verhuren als kuuroord voor rozen of zo want vorig jaar had ik me toch niet kunnen inhouden om een roosje mee te nemen van de Aldi en dat begon natuurlijk na een paar weken alle mogelijke klachten te vertonen, alle blad ging eraf enz., kortom, rijp voor de mesthoop. Maar planten vermoorden kan ik héél moeilijk dus ik had het roosje wel zo in de mestput gegooid dat het met de kluit naar beneden viel - het dreef er in het sop, in de schaduw, kortom, alles wat een roos nodig heeft om dood te gaan.
Haha, niet natuurlijk, het kreeg binnen de kortste keren nieuw blad, heeft er heel de winter 'rondgezwommen' en was de eerste om in het voorjaar stralend groen te staan....Ik heb het er dus maar weer uitgevist en opgepot, eens kijken of het dit seizoen zijn leven wil beteren
.