menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Roos al in bloei

Ga naar meest recente reactie

May

May

Ik heb giesteren avond naar mijn klim roos 'Pink Cloud' gaan kijken, een bloom!! Dit is maar einde april! Wat een fijn gevoel.

Just want to share with you.


May
vrijdag 27 april 2007 - 20:33
PIRREWIET

PIRREWIET

goedemiddag may


[afbeelding verwijderd niet-https]

bij mij staan de klimrozen ook al in bloei en dat is toch enkele weken vroeger dan andere jaren.

groetjes pirrewiet.
zaterdag 28 april 2007 - 00:20
louise

Louise

bij ons staat de Paul scarlett Climber in bloei, direct boven de camelia's.
zaterdag 28 april 2007 - 01:32
Esem

Tekst aangepast

Esem

Ja may,
hier is het net hetzelfde staan ook al enkele klimrosen ik bloei.
Gr esem


[afbeelding verwijderd niet-https]

zaterdag 28 april 2007 - 07:46
May

May

Ja, ik heb ook nog iets plezant ontdekt: een paar dagen geleden zaten een paar roze van mij vol met luizen, vooral die 'New Dawn'. Ik was deze morgen met een spuitbus met zeep de roze ging spuiten, Miracle happens: de rozen zijn verse groen, vrij ven luizen, het zit er echt gezond uit. Een droom die uitkomt.

May
woensdag 2 mei 2007 - 04:25
Esem

Esem

Zo zie je maar, dat je op een biologische mannier ook luizen kan verwijderen.
Gr esem,
woensdag 2 mei 2007 - 04:30
Sandy

Sandy

wat voor zeep gebruik je dan voor die bladluizen ?

Trouwens vandaag heb ik ook een grote roos gezien op onze klimroos... echt heel mooi en heeeeel veel vroeger dan vorig jaar !
donderdag 3 mei 2007 - 03:06
Esem

Esem

Sandy op sommige plaatsen moent men het bruine zeep op een ander dan weer groene zeep.
Gr Esem,
donderdag 3 mei 2007 - 03:19
Sandy

Sandy

Werkt die groene-bruine zeep voor al die dingen, bv. ook voor die witte luisjes op de buxus enz. ?
Dan ga ik dat morgen onmiddellijk halen !!!
Bedankt voor de tip
groe(n)tjes,

sandy
vrijdag 4 mei 2007 - 03:26
hildavw

Hildavw

Die "natuur"zeep kan voor alle insekten gebruikt worden, de ene keer zal het al wat beter helpen dan de andere keer.
Veel succes ermee !
Hilda
vrijdag 4 mei 2007 - 23:28
lisa

Lisa

heel mooi, de rozen zijn hier ook aan het bloeien

groetjes
lisa
vrijdag 4 mei 2007 - 23:46
sylvain

Sylvain

Hela en ge weet toch wat ge moet doen biologisch als ge de wit ziekte krygt.
zaterdag 5 mei 2007 - 03:48
Sandy

Sandy

Hallo allemaal,

even mijn frustraties van de voorbije dagen eruit gooien !!!

want zondag stond mijn klimroos met zoveel mooie knopjes op openbarsten en nu komt die regen (gelukkig maar dat die kwam) wel een beetje ongelukkig, want nu zien we maar heel weinig van al die overweldigende kleurenpracht...

waarschijnlijk ben ik wel niet alleen met dat 'probleem'

groetjes
Sandy
donderdag 10 mei 2007 - 03:15
Esem

Esem

Sandy wat is het probleem,
Komen de knoppen dan niet open of is het de regen die spelbreker is, en je je nu niet buiten om je roos te bewonderen.,
Hier staat de Bobby james , de kirr royal en claudius de noyelle uitbundig te bloeien hoor.
Schijnbaar geen last van de regen.
Gr Esem,
donderdag 10 mei 2007 - 05:30
sylvain

Tekst aangepast

Sylvain

Neen Esem de regen zal er weinig aan doen maar ik vind ook dat de roos haar elegantie er een beetje bij kwijt geraakt.
Ik hoop dat de weermannen en vrouwen ongelijk hebben want zo als zij voorspellen is hetnoch vijf dagen water.
En dan is er toch al veel mooi,s vroeg weg groetjes en dag
Esem kijk eens deze morgen hoe ze moest wenen mijn roosje

[afbeelding verwijderd niet-https]
donderdag 10 mei 2007 - 06:17
Sandy

Sandy

Nee de roos zelf is prachtig gewoon, maar die regen maakt het toch minder spectaculair. Met de zon op al die prachtige rozen is zo'n idyllisch plaatje en dat ontbreekt nu toch zo'n beetje. Net nu ze met zoveel bloemen openstaat. Het had nu toch nog een weekje mooi weer mogen zijn he.
Ik heb haar net nog wat beter opgebonden met alle prikgevolgen van dien. Maar voor zoveel moois moet je iets over hebben he.
Dus ik moet Sylvain gelijk geven hoor, dat was net wat ik bedoelde.

Groetjes Sandy
zaterdag 12 mei 2007 - 04:07
Bowie

Bowie

Sylvain, dat is ook een heel mooiken.
zaterdag 12 mei 2007 - 05:25
Nigella

Nigella

Gewoon een tip!!!!

nu de nieuwe rubriek er is bij varia: TUIN EN BLOEMENFOTO's VAN HET MOMENT zou het schitterend zijn om dit in het vervolg daar met ons te delen. We krijgen zo een beetje een jaaroverzicht maken op die manier; thanks
zaterdag 12 mei 2007 - 14:19
marleen

Marleen

om terug te komen op de vervelende bladluizen,

heb ergens gelezen (hier op het forum of in een of ander blad, sorry maar dit weet ik niet meer)
dat teentjes look in de grond steken naast de rozelaars ook uitstekend helpt,

mijn rozelaars zaten vergeven onder die venijnige groene luizen
en ze zien er nu schitterend en fris uit ZONDER luizen,

uiteraard pas ik ook de tip van nientje toe:
mijn bananenschillen snij ik in stukjes en leg ze ook bij en rond de struik,
maar deze houden wel geen luizen weg weet ik wel al,

maar de teentjes look is echt wel een aanrader!

marleen
zaterdag 12 mei 2007 - 18:52
Esem

Esem

Sandy bij het opbinden van de klimrozen gebruik ik steeds handschoenen want de doorns kunnen je zeker echt verwonden.
En ja bij zonnig weer lijkt alles wel een sprookje te zijn ,vooral in de vroege uurtjes als je nog van die lange schaduwen hebt ,of s'avonds laat bij een ondergaande zon, echt een romantisch moment.
Gr esem,
zondag 13 mei 2007 - 06:32
May

May

Ik heb meer last van die wind dan het regen. Deze weekend was een van mijn klimroos kapot gedaan door de sterke wind, ook een van mijn clematis is neergeblazen. Ja Esem, je heb gelijk, bij het opbinden van een van mijn klimroos waren mijn handen doorgeprikt. Volgende keer gebruik ik zeker handschoenen.
maandag 14 mei 2007 - 19:44
May

May

Iets vergeten te vertellen:
Ik heb chinees bieslook onder roos geplant, men zei dat planten van de look familie bladluizen wegjachten. Hope dat het werkt. Momenteel zien mijn rozen zeer gezond uit.
maandag 14 mei 2007 - 19:51
Nigella

Nigella

Iets vergeten te vertellen:
Ik heb chinees bieslook onder roos geplant, men zei dat planten van de look familie bladluizen wegjachten. Hope dat het werkt. Momenteel zien mijn rozen zeer gezond uit.


Hier staan nu reeds 2 jaar Tulbaghia Violacea tussen de struikrozen, dit is ook een plant die naar look en ui ruikt, vooral als je er aan komt. Dus als de wind af en toe zijn werk doet, helpt dat ook wel wat. Maar daarvoor staan ook Lavendels, zou ook goed zijn bij rozen
maandag 14 mei 2007 - 20:02

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon