Onze tuinbabbel is een plaats waar je ideeën, foto's, gebeurtenissen met andere tuinvrienden kan delen. Momenteel hebben we zo'n 12.000 tuinvrienden die hieraan deelnemen.
Heb je nog geen account?
Registreer je hier en maak deel uit van onze community.
Ons tuinforum is een plaats waar ideeën en inzichten over verschillende onderwerpen in verband met tuinieren uitgewisseld kunnen worden.
Heb je een tuinvraag, misschien is deze behandeld in het forum? of stel de vraag gerust aan onze tuinvrienden....
Bekijk hier de tuinfoto's van onze tuinvrienden.
Hier heeft elke gebruiker zijn eigen foto album. Plaats hier jouw mooiste tuinfoto's en deel ze met onze tuinvrienden. Zij kunnen op hun beurt van jouw tuin meegenieten en op jouw foto's reageren.
Bij de Plantenherkenner kun je foto's toevoegen van planten die je niet kent.
Andere tuiniers kunnen je dan helpen om de plant te identificeren.
Helaas kan ik maar 1 foto mee sturen (waarom kan ik er niet meerdere mee sturen)?
Anders had ik een overzicht van mijn tuintje mee gestuurd zodat de zaak duidelijk werd.
Van een afstandje zitten er veel bruine plekken tussen de steentjes(onkruid zij mijn schoonzus),
nou ik heb dus een close up foto gemaakt en dit zijn toch prachtige heel klein bloempjes denk dat het muurpeper is maar graag U advies.Groetjes uit het zeer zonnige Oirschot.
Ik heb er hier al tot op zeker niveau mee leren leven; uitroeien is quasi onmogelijk en gelukkig blijft het plantje vrij laag waardoor het tussen andere planten bijna niet opvalt.
Dus als ik het goed begrijp heeft mijn schoonzus gelijk onkruid!
Uitsteken zal moeilijk zijn zit van dat worteldoek onder de steentjes.
Zal het eens op mijn manier proberen en als dat werkt zal ik het laten weten.Bedankt
Als het een keer geregend heeft (voorlopig niet dus) voorzichtig en met beleid aan een plantje trekken. Met een beetje geluk trek je de lange penwortel door het doek heen uit de grond. Lukt hier toch redelijk vaak. Als dat niet lukt, dan gewoon af en toe het grind schoffelen. Kom je ook al een eind mee. Kan ook prima met grind op worteldoek, mits je natuurlijk eventuele naden goed hebt vastgezet met pennen.