Onze tuinbabbel is een plaats waar je ideeën, foto's, gebeurtenissen met andere tuinvrienden kan delen. Momenteel hebben we zo'n 12.000 tuinvrienden die hieraan deelnemen.
Heb je nog geen account?
Registreer je hier en maak deel uit van onze community.
Ons tuinforum is een plaats waar ideeën en inzichten over verschillende onderwerpen in verband met tuinieren uitgewisseld kunnen worden.
Heb je een tuinvraag, misschien is deze behandeld in het forum? of stel de vraag gerust aan onze tuinvrienden....
Bekijk hier de tuinfoto's van onze tuinvrienden.
Hier heeft elke gebruiker zijn eigen foto album. Plaats hier jouw mooiste tuinfoto's en deel ze met onze tuinvrienden. Zij kunnen op hun beurt van jouw tuin meegenieten en op jouw foto's reageren.
Bij de Plantenherkenner kun je foto's toevoegen van planten die je niet kent.
Andere tuiniers kunnen je dan helpen om de plant te identificeren.
Hallo allen !
Ik heb van vrienden 'n Crassula gekregen van zo'n 20 jaar oud .
Ik wil deze natuurlijk zo goed mogelijk verzorgen . Hij staat nu buiten op het terras en vraag me af of ik deze daar de ganse zomer - in regen , wind en hopelijk véél zon - mag laten staan ? Of neem ik hem binnen ( veranda ) als er een te lange regenperiode is ?
Groetjes , Vera
Beste Vera,de crassula houdt niet van volle zon ,ik bezit deze als bonsai en weet uit
ondervinding dat hij niet gedijd in volle zon,daarom raad ik u aan hem in schaduw
te plaatsen,ook niet teveel water,bij overvloedig regen beschermen,en eind zomer
in veranda of berging of in de inkom hal zettten beschermen tegen vorst
zeer mooie plant , verzorg hem goed daar heb je jaren plezier van, bemesten
met osmocode over de aarde stoeien ,succes beleefde groetjes Willy