menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 1

Helleborus

Ga naar meest recente reactie

Boerke

Boerke

Naast onze vijver staat een Helleborus . Mijn vraag is nu of de zaailingen onder de plant(foto rechts onder) die van de helleborus kunnen zijn. 't Is de eerste maal dat ik die daar zie staan. Moet zeggen dat deze plant vorig jaar ook weelderig gebloeid heeft?

Bloemen & Planten

zondag 7 april 2019 - 10:54
LT

LT

Volgens mij zaailingen...
zondag 7 april 2019 - 11:07
Marei

Marei

Ja, dat zijn zaailingen van de Helleborus.
zondag 7 april 2019 - 11:11
Tuinprins

Tuinprins

Dat zijn inderdaad zaailingen van de Helleborus. Ik verwijder de zaaddozen voordat ze open gaan want de Helleborus hybridus (zo heet de plant tegenwoordig)kan zich flink uitzaaien. Zaailingen zijn wat betreft bloemkleur voor 99.9% inferieur aan de moederplant (doorgaans geven ze een vale, onbestemde purper-rose kleur).

Gegroet, de tuinprins
zondag 7 april 2019 - 11:13
Boerke

Tekst aangepast

Boerke

Bedankt allemaal voor de snelle reacties. Ik was niet zeker omdat het maar drie blaadjes waren. Zou ik ze nu al moeten verplanten of nog wat wachten na de definitieve vorstperiode. Of verspenen in bloempotjes zou ook misschien kunnen?
zondag 7 april 2019 - 11:37
Marei

Marei

De Helleborussen, (gekocht bij de Hessenhof) hebben wij aanvankelijk laten uitzaaien wat resulteerde in een feest, elk voorjaar weer! Hier op de voorgrond veel zaailingen.

Bloemen & Planten

zondag 7 april 2019 - 11:55
Marei

Marei

Hier nog een close-up van een zaailing, ik heb nog nooit een inferieur exemplaar gezien.....

Bloemen & Planten

zondag 7 april 2019 - 11:56
Marei

Marei

…...en zo zag het er na verloop van tijd uit.....met honderden zaailingen

Bloemen & Planten

zondag 7 april 2019 - 12:04
Marei

Marei

Als je vindt dat ze op de verkeerde plaats staan kun je ze nu wel verzetten. Zelf vind ik ze het mooist als er veel bij elkaar staan.
Groetjes, Marei
zondag 7 april 2019 - 12:09
LT

LT

Marei
zondag 7 april 2019 - 12:22
Boerke

Boerke

Ik ga er enkel verzetten want het is maar smal waar ze nu staan. Tussen de haag en de vijver is er maar een 60 cm. denk ik. Zoals je op bovenste foto ziet staat één plant links tegen de haag en rechts hangt hij wat over de vijver? Ik heb elders nog plaats genoeg om wat uit te planten. Een perkje van maken?? Toch nog eens bedankt. Uw reacties doet me al nadenken en geeft me nieuwe uitdagingen (plannen). We zullen wel zien.
zondag 7 april 2019 - 12:41
robne10

Robne10

Marei, ze zijn echt prachtig ,zo uitgezaaid, mooie kleur ook!! groet, Rob
vrijdag 12 april 2019 - 16:54
\n\n

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon

Schrijf je in op onze nieuwsbrief en geniet van €5 KORTING*!

*€5 korting op je volgende bestelling bij aankoop vanaf €50

Geboortedatum :

Ik geef toestemming me in te schrijven op de nieuwsbrief en ontvang graag een attentie op mijn verjaardag (Disclaimer en privacy).