Onze tuinbabbel is een plaats waar je ideeën, foto's, gebeurtenissen met andere tuinvrienden kan delen. Momenteel hebben we zo'n 12.000 tuinvrienden die hieraan deelnemen.
Heb je nog geen account?
Registreer je hier en maak deel uit van onze community.
Ons tuinforum is een plaats waar ideeën en inzichten over verschillende onderwerpen in verband met tuinieren uitgewisseld kunnen worden.
Heb je een tuinvraag, misschien is deze behandeld in het forum? of stel de vraag gerust aan onze tuinvrienden....
Bekijk hier de tuinfoto's van onze tuinvrienden.
Hier heeft elke gebruiker zijn eigen foto album. Plaats hier jouw mooiste tuinfoto's en deel ze met onze tuinvrienden. Zij kunnen op hun beurt van jouw tuin meegenieten en op jouw foto's reageren.
Bij de Plantenherkenner kun je foto's toevoegen van planten die je niet kent.
Andere tuiniers kunnen je dan helpen om de plant te identificeren.
Deze heeft ingepakt en uit de wind gestaan, en paar meter hiernaast staat er nog 1 die wel nog goed groeit.
Vraag is is deze nu dood of heeft deze een ziekte, en wat zou ik hier nog aan kunnen doen?
Het lijkt op verdroging. Ontstaat bij groenblijvers als vroeg in het jaar bij zonnig en schraal weer de verdamping hoog is en de wortels door een lage bodemtemperatuur nog niet actief zijn. De bladeren drogen dan van buiten naar binnen in, het eerst aan de buitenkant van de struik. De plant lijkt me verder niet ziek en zal zich herstellen. Echt dode stukken eruit knippen.
https://deventer.groei.nl/index.php?id=58249
Misschien heb je hier wat aan.
Persoonlijk zou ik hem gewoon op gevoel snoeien.
Misschien wat in ronde vorm.
Hij kan er tegen.
En dan zou ik de stammen af en toe nevelen met de plantenspuit zodat de bast zacht wordt en de nieuwe scheuten er makkelijk door kunnen.
Het kan zijn dat je dit jaar geen bloemen krijgt maar dan heb je in ieder geval nog wel je plant.
En dan hopen dat het volgend jaar beter gaat.
Lijkt me zeer, zeer onwaarschijnlijk. Wel weer een volgende verontrustende aantasting die oprukt. Globalisering en klimaatverandering werken eendrachtig samen.