menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 1

Eitjes in de klimop

Ga naar meest recente reactie

fjetz

Fjetz

Hoi hoi!

Ik heb sinds afgelopen najaar voor het eerst van mijn leven een tuin en dus ben ik geheel nieuw in de wereld van tuinieren. Maar ik heb de smaak aardig te pakken.

Nu kwam ik van de week alleen wat vermoedelijke eitjes van een beestje tegen in de klimop. Uiteraard ben ik online opzoek gegaan naar wat dit is, wat het doet en wat de consequenties daarvan zijn, maar ik kwam tot wollige dopluis, alleen als ik daarvan plaatjes Google denk ik toch dat het wat anders is.

Kan iemand mij helpen? Moet ik dit bestrijden en zo ja, hoe?

Ik kijk uit naar jullie antwoord!

Steven

Bloemen & Planten

maandag 11 mei 2020 - 15:42
Esem 2

Tekst aangepast

Esem 2

Is het mogelijk om een betere foto te posten zodat we duidelijker de eitjes kunnen waarnemen?
groetjes E.
maandag 11 mei 2020 - 16:00
fjetz

Tekst aangepast

Fjetz

Lukt het hiermee? deze foto heeft een iets hogere resolutie.

Edit:

Hm, het forum lijkt de foto’s iets te downscalen. Hierbij een nieuwe poging:

https://ibb.co/848dnB8

Bloemen & Planten

maandag 11 mei 2020 - 16:17
fjetz

Tekst aangepast

Fjetz

P
maandag 11 mei 2020 - 16:20
LT

LT

Gevonden...
Je hebt helemaal gelijk hoor, het zijn wolluizen, wat je ziet is de vermomming van het luisje, er onder zit het beestje zelf. Vooral planten die tegen een muur staan, hebben vaak dit soort problemen Groene luis, maar ook schild, bloed en wolluizen komen om deze tijd in de klimop altijd veel voor. De eerste groei is er nu en veel planten/ bomen hebben te weinig regen gehad en de grond is veel te droog, hierdoor verzwakt de plant (klimop) en wordt deze vatbaar voor luizen. Zo gauw als er weer voldoende regen valt, wordt de weerstand van de plant weer hersteld en is ook het luizenprobleem over, je hoeft er dus niets aan te doen
maandag 11 mei 2020 - 16:23
c j de k

C j de k

Even iets heel anders je zegt het forum lijkt de foto iets te downscalen daar heb ik ook regelmatig problemen mee , ga dat eens uitzoeken maar ik verwacht er niet te veel van .
Bij het posten van foto's op Fb ook altijd dit probleem .
maandag 11 mei 2020 - 17:11
\n\n

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon

Schrijf je in op onze nieuwsbrief en geniet van €5 KORTING*!

*€5 korting op je volgende bestelling bij aankoop vanaf €50

Geboortedatum :

Ik geef toestemming me in te schrijven op de nieuwsbrief en ontvang graag een attentie op mijn verjaardag (Disclaimer en privacy).