menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Vaste klimplant gezocht

Ga naar meest recente reactie

larsvanoos11

Larsvanoos11

Ik ben op zoek naar een vaste klimplant die snel groeit, maar geen “pootjes” afzet op de muur zoals klimop.
De te begroeien oppervlakte is ongeveer 10m2.
Chinese bruidssluier is geen optie aangezien er zich andere planten van dezelfde familie op het terras bevinden.
Is Clematis een leuke optie? Op dit moment staat er een eenjarige winde (tricolor) maar deze is enkel een paar maanden mooi.
woensdag 19 augustus 2020 - 00:38
Joukje Smeding

Joukje Smeding

Je hebt ook een groenblijvende clematis . Geef hem wel eer rek om in te klimmen. Moet wel koelte aan de voeten hebben door er een struik voor te zetten.
woensdag 19 augustus 2020 - 11:06
leerling

Leerling

Hoe hoog mogen de planten groeien?
Komen fruitklimmers (druiven, kiwibes ...) of rozen in aanmerking?
woensdag 19 augustus 2020 - 23:54
larsvanoos11

Tekst aangepast

Larsvanoos11

Druiven groeien al op een andere plek om een pergola te overgroeien, alle andere klimmers komen in aanmerking.
Als ik terug bij mn vriend ben zal ik foto’s nemen van de muur in kwestie.
donderdag 20 augustus 2020 - 00:53
Tuinprins

Tuinprins

De groenblijvende Clematis armandii zie ik zelden mooi uitgegroeid. Heeft vaak toch te lijden in de winter of krijgt last van bladvlekken.

De meeste klimplanten zonder hechtwortels hebben steun nodig van draad, gaas, net om omhoog te kunnen klimmen. Als je dat niet aan je muur wilt hebben dan zou ik geen klimmer planten.

Gegroet, de tuinprins
donderdag 20 augustus 2020 - 07:11
larsvanoos11

Tekst aangepast

Larsvanoos11

Er is kippendraad voorzien.
donderdag 20 augustus 2020 - 08:17
satomi

Satomi

Op zich heeft een clematis geen struik voor of op z'n voeten nodig, als er maar voldoende water beschikbaar is. Zie: http://www.howellsonclematis.co.uk/Pages/Myths.html
donderdag 20 augustus 2020 - 10:06
Dany

Dany

Akebia quinata
Stauntonia hexaphylla
donderdag 20 augustus 2020 - 11:09
\n\n

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon

Schrijf je in op onze nieuwsbrief en geniet van €5 KORTING*!

*€5 korting op je volgende bestelling bij aankoop vanaf €50

Geboortedatum :

Ik geef toestemming me in te schrijven op de nieuwsbrief en ontvang graag een attentie op mijn verjaardag (Disclaimer en privacy).