menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Cotoneaster - gele blaadjes / afgeknabbelde blaadjes

Ga naar meest recente reactie

aikibart

Aikibart

De cotoneaster dammeri in onze voortuin heeft sinds kort op verschillende plaatsen gele blaadjes gekregen. Deze lijken ook af te vallen na een tijdje. Daarnaast is er ook een stuk waar de blaadjes flink afgeknabbeld lijken; ik heb proberen te achterhalen wat hiervan de oorzaak is maar zie nooit een rups, slak of wat dan ook. Beide zijn zichtbaar op bijgevoegde foto's.

Heeft iemand een idee of die gele blaadjes kwaad kunnen? En wat de oorzaak kan zijn van de afgeknabbelde blaadjes en of hier iets aan te doen is?
donderdag 13 oktober 2022 - 20:57
aikibart

Aikibart

Ik voeg even de foto hier toe, aangezien ik bij mijn origineel bericht een verkeerde foto had opgeladen. Het lukte met niet om de juiste foto bij mijn origineel bericht te plaatsen.

Bloemen & Planten

donderdag 13 oktober 2022 - 20:59
PeterC

PeterC

Ik zie niet iets abnormaals.
Het is normaal dat er wel wat geknabbeld wordt aan de bladeren van planten en Cotoneaster is wintergroen maar wisselt wel van blad en dus zitten er hier en daar wel wat gele blaadjes in, bladeren die aan het einde van hun levenscyclus gekomen zijn.
Ik zou er mij geen zorgen over maken.
vrijdag 14 oktober 2022 - 20:10
Tuinprins

Tuinprins

Vraat van de taxuskever. Op basis van deze foto en die van de Viburnum davidii die je gepost hebt, heb je een flinke plaag in je tuin. Voor bestrijding zie mijn antwoord bij je post van Viburnum davidii.

Gegroet, de tuinprins
zaterdag 15 oktober 2022 - 08:25
aikibart

Aikibart

ok top, bedankt voor de reacties!
zaterdag 15 oktober 2022 - 14:47

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon