menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Hortensia en Hosta aangetast

Ga naar meest recente reactie

PVM

PVM

Ik heb hortensia en hosta's die aangetast zijn, waardoor er gaatjes inkomen en ze afsterven.
Ik vroeg in een tuincentra wat ik moest doen en men gaf mij
een product van Bayer, "Tegen zuigende insecten" op sierplanten en rozen.
tegen bladluizen en witte vliegen.
Nu hebben wij dat gebruikt een 3 tal weken geleden, maar toch is er geen verbetering merkbaar.
Zelfs sommige hortensia's zijn bijna volledig afgestorven, net als enkele hosta's.
Wie weet raad, dank u
zondag 27 mei 2007 - 03:36
Esem

Esem

Ik denk dat je meer last zal hebbet van slakken dan zuigende insecten.
Misschien even nakijken of er geen slakken op of aan je planten zitten.
Gr Esem,
zondag 27 mei 2007 - 07:16
PVM

PVM

Neen, slakken zitten er niet, en er zijn ook geen slijmsporen.
De gaten zijn niet aan de rand, maar overal, in het midden van het blad.
maandag 28 mei 2007 - 04:54
sylvain

Sylvain

PVM ook geen hagel bui gehad of uw planten bespoten op het blad als het warm is dati s 100procent een gaat en uw hosta gaat veel te snel verouderen en helemaal bruin worden en dan gaan ze kapot en uw hortensia deze dagen met zo weing regen bij gieten ze staan op, het punt dat ze veel water vragen ze staan vol iln bloei groetjes en een beetje geluk
maandag 28 mei 2007 - 07:47
PVM

PVM

Misschien zouden het toch slakken kunnen zijn, maar kan iemand schrijven hoe groot die beestjes zijn?
We hebben kleine beestjes gevonden die slijmerig zijn, op vele struiken zoals hosta, hortensia, lelie... en ze maken overal gaatjes, zouden dit slakken zijn en wat is doeltreffend voor dit alles?
dinsdag 29 mei 2007 - 03:18
\n\n

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon

Schrijf je in op onze nieuwsbrief en geniet van €5 KORTING*!

*€5 korting op je volgende bestelling bij aankoop vanaf €50

Geboortedatum :

Ik geef toestemming me in te schrijven op de nieuwsbrief en ontvang graag een attentie op mijn verjaardag (Disclaimer en privacy).