Sorry mensen, ik bemest ook , en volgens jullie heel zeker ook met de verkeerde meststof : de bekende blauwe korrel , één keer in het voorjaar voor de meeste planten, voor de specifiek zuurminnende is het minigran van DCM voor zuurminnende planten, met minder zouten in....
Verder heb ik heel veel pot planten en die móet ik wel bemesten . De hongerige fuchsia's krijgen wateroplosbare 20-20-20, de agapanthussen daarbovenop aangepaste agapanthusmest.
Ik gebruik mijn potgrond opnieuw voor mijn ongeveer 80 dahlia's,vermengd met eigen compost en wat minigran extra omdat hij na een jaar volledig uitgeput is.
Lijkt goed resultaat te geven . De wormen leven nog , getuige de merels die ze vrolijk uit gras en borders komen peuteren
, de mierenhoopjes in het gras doen het ook goed.
Mijn echinacea staan bij gebrek aan volle grond ook in potten, hebben de winter deels onder plastiekkoepel doorgebracht om de overvloedige regen tegen te houden , maar ook daarvan ( de speciallekes) zijn er een deel kapot
Met compost alleen haalt mijn tuin het ook niet maar ik probeer het beperkt te houden, en zonder schuldgevoel
Ik heb momenteel meer schrik van het doembeeld van een droge en hete zomer : de bladeren zijn allemaal enorm groot , en zullen deze zomer dus ook meer water nodig hebben dan normaal, en dat met een oppervlakkiger wortelstel