menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Niet bloeiende roos

Ga naar meest recente reactie

ingeo2

Tekst aangepast

Ingeo2

Een paar maand terug ben ik verhuisd en het was dus afwachten wat hier in de nieuwe tuin zou bovenkomen. Eén van die planten was een roos die in de ligusterheg stond en vroeger waarschijnlijk altijd mee weggesnoeid werd. Dat was/ben ik niet van plan, en wachtte dus heel nieuwsgierig wat voor een roos het zou worden..... wel, ik wacht nog . Aan de groeisnelheid en -manier te zien denk ik iets ramblerachtigs, ze is gezond, groeit als kool en staat al met heel wat 'tentakels' ver boven de heg uit, maar een aanleg van botten zie ik nog steeds niet.
Zelfs al zou het een wilde roos zijn dan zouden er toch - al is het kortstondig - bloemen aan moeten verschijnen?
woensdag 19 juni 2024 - 18:09
Patrikc

Patrikc

Die klimroos zal jou wellicht volgend jaar met bloemen belonen voor de vrijheid die ze nu krijgt.
woensdag 19 juni 2024 - 21:20
ingeo2

Ingeo2

Die klimroos zal jou wellicht volgend jaar met bloemen belonen voor de vrijheid die ze nu krijgt.


Zou het? Ik ben benieuwd, bloeit een ramblerroos op tweejarig hout? Ik zal haar wel wat moeten snoeien want ze heeft daar eigenlijk geen houvast, tenzij een beetje in een vlierstruik die pal naast haar uit uit de heg opgedoken is. Dan zou ik dat dus nu moeten doen?
donderdag 20 juni 2024 - 09:08
Patrikc

Patrikc

Ja die bloeit volgend jaar op die stevige groeischeut van dit jaar.
Neen je moet die nu niet snoeien, en houvast in die vlierstruik is prima.
donderdag 20 juni 2024 - 09:50
ingeo2

Ingeo2

Ja, ik had het eigenlijk moeten weten dat een rambler juist niét bloeit op scheuten van het huidige jaar, anders zouden ze natuurlijk ook herbloeien - stom van mij, ik heb nochtans al meerdere ramblers gehad.
Ik ben benieuwd naar volgend jaar, heb gisteren ook nog een andere roos in de heg ontdekt, andere rozensoort ook, dat wordt hopelijk een dubbele verrassing volgend jaar.
vrijdag 21 juni 2024 - 09:11
\n\n

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon

Schrijf je in op onze nieuwsbrief en geniet van €5 KORTING*!

*€5 korting op je volgende bestelling bij aankoop vanaf €50

Geboortedatum :

Ik geef toestemming me in te schrijven op de nieuwsbrief en ontvang graag een attentie op mijn verjaardag (Disclaimer en privacy).