menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Krentenboompje overleeft het?

Frank & Saskia

Frank & Saskia

Dag kenners.

We hadden een krentenboompje amelanchier lamarckii gekocht voor in ons dakterras tuintje en hem tijdelijk, een weekje, op de plek waar hij moet komen op de aarde gezet.
Nu zagen we hem gister opeens helemaal met droge bladeren staan en hem m gauw een paar uur in een emmer water gezet..
Gaat hij het overleven of is het al gedaan? Of… kan ik nog iets anders proberen??

Bloemen & Planten

woensdag 10 juli 2024 - 21:22
Tuinprins

Tuinprins

Zal het verdroogde blad verliezen en proberen opnieuw uit te lopen. Ik verwacht dat die het wel zal overleven, al zal het dit jaar niet veel soeps meer zijn. De kans bestaat dat de plant maar spaarzaam in het nieuwe blad komt maar de plant niet afschrijven. Als die uitgeplant is zal die hopelijk volgend jaar weer gewoon uitlopen.

Als je midden in de zomer een plant koopt en je laat die in een pot staan dan zul je zeer regelmatig moeten controleren of de kluit niet uitdroogt. Op een dakterras moet een plant in pot bij drogend weer (zon, wind en relatief hoge temperaturen) dagelijks of om de dag water hebben.


Gegroet, de tuinprins
donderdag 11 juli 2024 - 05:48
Alyssum

Alyssum

Ik had er één die al drie jaar in de tuin stond. Liep van het voorjaar uit met nieuwe blaadjes, niets aan de hand...paar dagen later verdroogd en dood, ondanks de vele regenval. Heb hem toen nog een maand laten staan voor het geval dat, maar helaas. Voor mij geen krentenboom meer.
maandag 22 juli 2024 - 12:09
\n\n

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon

Schrijf je in op onze nieuwsbrief en geniet van €5 KORTING*!

*€5 korting op je volgende bestelling bij aankoop vanaf €50

Geboortedatum :

Ik geef toestemming me in te schrijven op de nieuwsbrief en ontvang graag een attentie op mijn verjaardag (Disclaimer en privacy).