menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Panicum Northwind valt open

yasco

Yasco

Hallo allen,

Ik word een beetje gek van mijn panicum Northwinds, ze hebben de tendens om volledig om te vallen en niet meer recht te komen, dit na een regenbui.
Gezien hun lengte en positie naast wandelpaden is dit lastig.

Als ik kijk naar Northwinds bij buren in omstreken valt op dat die dat probleem niet hebben... En ze worden bij buren ook niet ondersteund.

Ik doe dus iets fout. Mijn grond is zandgrond en goed waterdoorlatend.

Groeten
Yannick


Bloemen & Planten

zaterdag 14 september 2024 - 20:05
Carib

Carib

Mijn Panicum Northwind heeft dit zelfde probleem dit jaar voor het eerst. Recent tijdens een enorme stortbui is hij uit elkaar gevallen. Ik heb hem gewoon ondersteund en probleem opgelost. Ik vermoed dat het met het vele vocht van dit jaar te maken heeft, want ik zie meerdere siergrassen in mijn tuin die er dit jaar last van hebben en andere jaren nooit. Ze zijn gewoon allemaal een stuk forser dan normaal.
zaterdag 14 september 2024 - 22:51
yasco

Yasco

Ze zijn inderdaad wat forser dan normaal.
Wat is de aanbevolen manier van ondersteunen?
zondag 15 september 2024 - 10:50
Carib

Carib

Ik maak een soort hekje van gaas dat ik om de plant plaats. In een border valt dat niet op, maar in jouw geval is dat minder mooi. Wellicht een dunne bamboestok in de plant plaatsen en dan met een groen jutetouwtje aanbinden. Niet te strak aanbinden, want dan krijg je het 'rollade-effect'.
zondag 15 september 2024 - 13:34
\n\n

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon

Schrijf je in op onze nieuwsbrief en geniet van €5 KORTING*!

*€5 korting op je volgende bestelling bij aankoop vanaf €50

Geboortedatum :

Ik geef toestemming me in te schrijven op de nieuwsbrief en ontvang graag een attentie op mijn verjaardag (Disclaimer en privacy).