menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 1

Houttuynia cordata (chamelion)

Ga naar meest recente reactie

Wannus

Wannus

Hallo
Heb deze plant Houttyunia cordata (chamelion) Moerasanemoon al een paar keer ontdekt en doet het schitterend als bodembedekker . Volgens ik lees staat hij het best bij vijvers , maar ik zag hem in een tuin zonder water en bedekte een gans perceel waar geen enkel onkruidje te vinden was ! Het zou wel een woekerende plant zijn ! Iemand al ervaring met deze mooie bodembedekker .

Bloemen & Planten

donderdag 26 september 2024 - 13:57
LT

LT

Ja, heb deze ook in de tuin. Hij mag in een bepaalde hoek naast de vijver zijn gang gaan. Alles wat er buiten komt, verwijder ik
Heb deze al vele jaren. Alleen zo houd ik hem in toom.
donderdag 26 september 2024 - 14:55
leerling

Leerling

Duikt af en toe heel ongewenst op in onze tuin.

https://www.tuinadvies.be/artikels/houttuynia_cordata_moerasanemoon

Zoek ook even op "Houttyunia cordata invasief".

Hij staat nog niet op de Europese lijst van invasieve exoten, maar m.i. is dat alleen een kwestie van tijd.
donderdag 26 september 2024 - 15:58
Tuinprins

Tuinprins

Verschrikkelijke woekeraar. Als je weinig tuiniert dan NIET aanplanten. Deze plant verspreidt zich via uitlopers en als de grond voldoende vochtig is dan kan deze zich zeer snel uitbreiden. De uitlopers gaan in de kluiten van andere planten zitten en zie ze daar maar eens uit te krijgen. Als je die toch wilt aanplanten dan in een pot of bak waaruit die niet kan ontsnappen.

In het verleden waren er ook mensen die die rode klaver zo'n leuk plantje vonden ...


Gegroet, de tuinprins
donderdag 26 september 2024 - 18:06
Peterplant

Peterplant

Een wolf in schaapskleren en de plant stinkt bij kneuzing.
Ben jaren bezig geweest om de plant te verwijderen.
donderdag 26 september 2024 - 19:30
\n\n

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon

Schrijf je in op onze nieuwsbrief en geniet van €5 KORTING*!

*€5 korting op je volgende bestelling bij aankoop vanaf €50

Geboortedatum :

Ik geef toestemming me in te schrijven op de nieuwsbrief en ontvang graag een attentie op mijn verjaardag (Disclaimer en privacy).