menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

DATURA

Ga naar meest recente reactie

grapjas

Grapjas

Ben pas nieuw hier en vind dit een prachtige site waar zeer veel info op te vinden is.
Ben o.a. zelf op zoek naar deze blauwe DATURA ,wie heeft plantjes of zaden hiervan?
Ook lees ik hier over deze plant, dat ze giftig is en dat daarom de mensen ze maar niet in hun tuin zetten.Dat is erg jammer want het is een prachtige bloem!
Maar beste mensen als u eens wist welke planten nog meer giftig waren voor mens en dier zou u byna niets meer in uw tuin kunnen zetten.
Het meiklokje byvoorbeeld en de gouden regen en byna alle coniferen ,vingerhoedskruid, clematissen,boterbloemen,chrysanten,cotoneasters,hoya, hulst, en ga maar door ...de lyst is gruwelyk lang ...
Ondanks dit alles wens ik u veel tuinplezier toe
maandag 28 mei 2007 - 16:18
sylvain

Sylvain

Is mischien giftig grapjas ik heb ze verledenjaar staan gehad in het wit en in het blauw maar ze staan zohoog en onstabiel dat ik er zelfs geen zaad dozen van heb genomen,
Ga dan een maailtje doen naar TANJA en probeer daar de brugmania die veel meer bloemen geeft als de datura, s noch vast te krijgen .
En dan grapjas dat giftig zijn laat dat maar achter wegen want dan zijn ze allemaal aan het steentjes leggen of klinkers aan het leggen er zyn er extreeme die gebeter niet zet dan wel zoals de bereklauw,wolfsmelk en zekers de gouden regen groetjes en dag
maandag 28 mei 2007 - 18:53
grapjas

Grapjas

hoi Sylvain,

Dank voor uw antwoord, de witte datura heb ik net vanmorgen bekomen(als plantjes), nu ben ik nog op zoek naar deze mooie enkele blauwe(zie plaatje hiernaast)

Natuurlyk is de brugmansia erg mooi, maar als liefhebber van Datura/Brugmansia zou ik graag beiden in myn hof willen hebben

groetjes,
grapjas

maandag 28 mei 2007 - 19:18
sylvain

Tekst aangepast

Sylvain

Beste Grapjas als ge ze toch zet zet ze dan zekers dat ge ze kunt vastleggen of ge hebt er weinig plezier van .
Zo ben ik met de amerantus of rode kattestaart die heb ik tegen een beton net staan en dan staan die stevig .
En er is niets zo vervelend als een plant die tegen of op andere planten ligt , zodus zien voor en goede steun ze worden meer al 2meters grt en dag
GRAPJAS ik heb noch een foto gevonden van verleden jaar en ton waren ze noch niet volgroeid

[afbeelding verwijderd niet-https]
op deze ziet ge het noch betr hoe hoog ze worden

[afbeelding verwijderd niet-https]
maandag 28 mei 2007 - 19:24
grapjas

Tekst aangepast

Grapjas

hoi Sylvain,

Ja dat ga ik zeker doen bedankt voor de tip.
Vroeger had ik ook de witte datura ,die bleef erg compact, dus misschien zyn er types van.

grapgroet

p.s. Wat n mooie tuin heeft u !!! en genoeg ruimte voor alles !
maandag 28 mei 2007 - 19:32
\n\n

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon

Schrijf je in op onze nieuwsbrief en geniet van €5 KORTING*!

*€5 korting op je volgende bestelling bij aankoop vanaf €50

Geboortedatum :

Ik geef toestemming me in te schrijven op de nieuwsbrief en ontvang graag een attentie op mijn verjaardag (Disclaimer en privacy).