Hoi Linde,
Zelf heb (of beter had) ik ook twee passiflora's aangeplant vorig jaar, in de volle grond, op een kleine twee meter van elkaar.
De éne is afgestorven tijdens de winter, de andere groeit en bloeit dat het een lieve lust is !
Aan de winter kan het dit jaar toch niet echt gelegen hebben, het heeft nauwelijks wat gevroren, en meer nog, de planten stonden niet ver van elkaar dus hadden dezelfde groeiomstandigheden.
Nu heb ik dezelfde vraag als de jouwe eens gesteld aan een oud-leraar tuinverzorging van me, en die wist er ook niet meteen een pasklaar antwoord op.
Ook bij hem gebeurde het blijkbaar dat de éne passiflora wél en de andere niét door de winter kwam....
Overhouden in een pot zoals jij voorstelt lijkt me het eerste jaar nog wel te doen maar daarna wordt die pot volgens mij toch al gauw te klein hé ...
Ik zou zeggen zolang hij het goed doet in die pot, laat hem staan en een keer de pot te klein, waag het er dan op om hem uit te planten.
Misschien dat wat oudere planten meer kans maken om te overleven, of toch tenminste terug uit te lopen mochten ze (deels) afgevroren zijn.
Succes en groetjes, Gert