menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Hostas

Ga naar meest recente reactie

Camieke

Camieke

Ik heb momenteel drie verschillende soorten hosta en die doen het heel goed voor de moment.. ze staan zelfs in bloei!
Mijn vraagje gaat over het volgende..
nu mijn hosta's bloemen, kan ik er dan ook zaad van nemen en ze proberen te zaaien...
Scheuren heb ik nog al gedaan.. maar is het mogelijk om zelf zaad van je hosta's te nemen...
greetz
Camieke
donderdag 14 juni 2007 - 00:55
louise

Louise

Hallo

Ik heb de laatste jaren hier en daar een zaaddoos van hosta geplukt, gedroogd en gezaaid. Pas in de winter geplukt. Het volgende jaar had ik mini-plantjes in een klein potje, uitgeplant na de winter. Ik heb verschillende nieuwe planten die nu voor het eerst gaan bloeien. De bladsoort verraad al dat het een soort is die ik nog niet heb.
donderdag 14 juni 2007 - 03:15
Camieke

Camieke

Dank je Louise..
en weet je nog wanneer je deze hebt gezaaid??
daar ken ik de juiste tijdstippen enz ook niet van...
donderdag 14 juni 2007 - 23:30
louise

Tekst aangepast

Louise

Ik had de zaden in het late najaar, vroege winter geplukt, dan gedroogd en kort na nieuwjaar in bakjes op de vensterbank gezaaid. Ik gebruik daarvoor plastic bakjes, waar ik een doorzichtige huishoudfolie over span. Nu en dan eens wat water over broezen met een plantenspuit en als de plantjes opkomen doe ik de folie weg.
Misschien moeten de zaden onmiddelijk na de oogst gezaaid worden, maar dan moet je er de winter mee door. Ik weet niet of die tere plantjes veel koude verdragen. Als ze al bijna een jaar oud zijn, lukt dat wel.
succes
vrijdag 15 juni 2007 - 02:19
Camieke

Camieke

ik ga het zeker en vast eens proberen..
alvast bedankt voor je uitleg..
als het lukt laat ik het zeker en vast nog weten!
maandag 18 juni 2007 - 00:37
\n\n

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon

Schrijf je in op onze nieuwsbrief en geniet van €5 KORTING*!

*€5 korting op je volgende bestelling bij aankoop vanaf €50

Geboortedatum :

Ik geef toestemming me in te schrijven op de nieuwsbrief en ontvang graag een attentie op mijn verjaardag (Disclaimer en privacy).