menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Spruiten verschrompelen

Ga naar meest recente reactie

1ris

1ris

Heb dit nog niet eerder gehad, maar merk nu dat van mijn M.bombycina, een van de jonge spruiten verschrompeld, moet ik deze nu afsnijden, of hebben ze te weinig water, geef nochtans 1 x per week beetje, en wacht steeds tot potgrond droog is. de andere spruiten zijn mooi en de moederplant groeit ook mooi.

Alvast bedankt
donderdag 30 juli 2009 - 17:13
succulentimon

Succulentimon

fotootje is welkom...
donderdag 30 juli 2009 - 21:08
1ris

1ris

Hoop dat je hier wat aan hebt, is moeilijk te zien, zal wat beter proberen uit te leggen..
Het lijkt niet of het rot is of zacht word, is echt gewoon lijk opgedroogd..is beste manier om te bescrijven.

Alvast bedankt
[afbeelding verwijderd niet-https]
vrijdag 31 juli 2009 - 11:55
succulentimon

Succulentimon

allerlei vermoedenes:

* planten zit in steenharde turfkluit

* geen enkele plant krijgt fatsoenlijk voldoende water waardoor de kleintjes verschrompelen en de grote zich met de moed der wanhoop beredderen met die "1x per week beetje"

* in plaats van "1x per week beetje" zou ik eens "1x per 2 weken beetje veel" proberen

* in eerste instantie zou ik gewoon ook plant(en) uithalen, alle grond eraf, den boel inspecteren en met verse goeie aarde in een ietsje grotere pot stoppen

simon
vrijdag 31 juli 2009 - 12:03
jumperke

Jumperke

Idd, volg maar Simon zijn raad op.
Vermoedelijk kunnen de planten ook slechts héél moeilijk water opnemen door de turf....

jerko
vrijdag 31 juli 2009 - 12:09
\n\n

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon

Schrijf je in op onze nieuwsbrief en geniet van €5 KORTING*!

*€5 korting op je volgende bestelling bij aankoop vanaf €50

Geboortedatum :

Ik geef toestemming me in te schrijven op de nieuwsbrief en ontvang graag een attentie op mijn verjaardag (Disclaimer en privacy).