Onze tuinbabbel is een plaats waar je ideeën, foto's, gebeurtenissen met andere tuinvrienden kan delen. Momenteel hebben we zo'n 12.000 tuinvrienden die hieraan deelnemen.
Heb je nog geen account?
Registreer je hier en maak deel uit van onze community.
Ons tuinforum is een plaats waar ideeën en inzichten over verschillende onderwerpen in verband met tuinieren uitgewisseld kunnen worden.
Heb je een tuinvraag, misschien is deze behandeld in het forum? of stel de vraag gerust aan onze tuinvrienden....
Bekijk hier de tuinfoto's van onze tuinvrienden.
Hier heeft elke gebruiker zijn eigen foto album. Plaats hier jouw mooiste tuinfoto's en deel ze met onze tuinvrienden. Zij kunnen op hun beurt van jouw tuin meegenieten en op jouw foto's reageren.
Bij de Plantenherkenner kun je foto's toevoegen van planten die je niet kent.
Andere tuiniers kunnen je dan helpen om de plant te identificeren.
ik heb een camping in midden Frankrijk die in het frans "de Zonnebloemen van Beaulieu"heet. (Les Tournesols de Beaulieu). Nu heb ik zonnebloemzaad nodig dat ik volgende week kan planten. Hoeveel heb ik nodig voor 10 vierkante meter? Waar kan ik dat tegen een leuke prijs krijgen? en wat moet ik er aan doen om er zonnebloemen van te krijgen? Misschien simpele vragen maar ik heb totaal geen groene vingers. Dank voor de reacties, Lonneke www.campings-auvergne.nl
Ik heb wel wat zonnebloem zaad over maar nu ook weer neit voor een 10m2.
Het is wel de gewone zonnebloem.
SPeciale kan je het beste eens naar deniewetuin surfen.
Ik heb ook nog wel zaad over, maar niet genoeg. Het zijn ook heel gewone zonnebloemen. Ik wil ze altijd wel opsturen hoor.
Voor zonnebloemen moet je niet veel doen. Gewoon zaaien, af en toe water geven en dan wachten tot ze groeien (dat gaat vrij snel). Als ze te dicht op elkaar staan, moet je ze uitdunnen, maar voor 10 m² zal dat misschien wel wat veel zijn.
Als je ze ver genoeg van elkaar zaait, komt het misschien ook wel vanzelf goed.
Voor meer zaden kan je ook in het Vlaams Zaadhuis terecht. http://www.vlaamszaadhuis.com/index/index.html
Je hoeft er niks voor te betalen hoor. Ik heb er toch genoeg en eind van de zomer oogst ik nieuwe van de zonnebloemen die nu groeien.
Ik zal het morgen opsturen en dan zie je het wel verschijnen.
alvast veel succes
het is veel simpeler.
zonnebloemzaad wordt verkocht als vogelvoer in grote kilozakken.
koop een paar kilo en het kost je bijn niets.
in gemengd vogelvoer zitten ook veel leuke eenjarige planten
om ze te zaaien
de aarde goed losmaken
kleine geultjes maken van een halve cm de zaden erin en flink aandrukken
wel oppassen dat de vogels er niet mee vandor gaan