Onze tuinbabbel is een plaats waar je ideeën, foto's, gebeurtenissen met andere tuinvrienden kan delen. Momenteel hebben we zo'n 12.000 tuinvrienden die hieraan deelnemen.
Heb je nog geen account?
Registreer je hier en maak deel uit van onze community.
Ons tuinforum is een plaats waar ideeën en inzichten over verschillende onderwerpen in verband met tuinieren uitgewisseld kunnen worden.
Heb je een tuinvraag, misschien is deze behandeld in het forum? of stel de vraag gerust aan onze tuinvrienden....
Bekijk hier de tuinfoto's van onze tuinvrienden.
Hier heeft elke gebruiker zijn eigen foto album. Plaats hier jouw mooiste tuinfoto's en deel ze met onze tuinvrienden. Zij kunnen op hun beurt van jouw tuin meegenieten en op jouw foto's reageren.
Bij de Plantenherkenner kun je foto's toevoegen van planten die je niet kent.
Andere tuiniers kunnen je dan helpen om de plant te identificeren.
Ik zou graag zelf pepers beginnen te kweken, en ben daarom ook op zoek naar zaadjes.
Liefst zou ik kweken:
- Jalapeno
- Cherry
- Habanero
- Scotch Bonnet
- Fresno
Weet er iemand waar ik aan zaadjes voor deze pepers kan geraken
Ik kan je niet helpen maar ik denk dit wel een interessant topic is bij de groenten.
Daar zitten een paar tomaten- en peperfreaks die je zeker zullen kunnen helpen, o.a. tomatenboer zal dit zeker een interessant topic vinden.
Ik zou graag zelf pepers beginnen te kweken, en ben daarom ook op zoek naar zaadjes.
Liefst zou ik kweken:
- Jalapeno
- Cherry
- Habanero
- Scotch Bonnet
- Fresno
Weet er iemand waar ik aan zaadjes voor deze pepers kan geraken
Hallo,
En welkom hier!
Ik heb uw vraag maar naar hier verplaatst, waar je meer kans hebt dat er iemand zal terug antwoorden.
Ik heb een Jalapeno peper, maar dat is dan ook het enige van op uw lijstje.
Tomaten geen probleem maar pepers he
ik heb uw bericht veel te laat gezien, door omstandigheden(ziekenhuis) deze laatste dagen bijna niet op de mac geweest. Ik heb al 58 verschillende soorten gezaaid pepers van mild naar zeer heet, van zoet naar scherp ook in vele vormen.
Ik heb ook veel paprikas gezaaid. Ik ga zien er, is nog een doosje dat ik vandaag zou willen zaaien, ik laat je weten welke het zijn. Maar ik wil wel ruilen, maar geen tomatenzaden of geen pepers of paprikas meer. ik heb daar al te veel soorten van.
groetjes
rita
Ik weet niet of je wel aan de pepertjes zelf kunt komen, want dan droog je de zaden en ga je daarmee aan de gang.
Ik heb mijn eerste pepertjes uit het nasi pakket gehaald.
Werkt prima, ik heb alleen geen idee welke dat het zijn.
In het nasi pakket zit de spaanse peper ofwel lombok genaamd. Dit is een peper die nogal wisselt in scherpte.
Tine
Dank je tine,
ik dacht dat het smaakverschil kwam doordat ze langer haddden gestaan voordat ze geoogst werden!
Wel leuk om nu te weten dat het de Lombok is.
Dank je
Heidi, de scotch bonnet doet denken aan de Madam Jeanette. Deze peper is te koop bij Surinaamse winkels. Ik heb daar vorig jaar ook mee gezaait, maar geen grote oogst gehad. Waarschijnlijk kwam dat omdat ik te lang met vakantie ben geweest. Ik had ze nl in potten staan. Dit jaar gaan ze dus in de volle grond. Als je van deze peper zaden wilt hebben, moet je me je adres maar mailen.
Heidi, de scotch bonnet doet denken aan de Madam Jeanette. Deze peper is te koop bij Surinaamse winkels. Ik heb daar vorig jaar ook mee gezaait, maar geen grote oogst gehad. Waarschijnlijk kwam dat omdat ik te lang met vakantie ben geweest. Ik had ze nl in potten staan. Dit jaar gaan ze dus in de volle grond. Als je van deze peper zaden wilt hebben, moet je me je adres maar mailen.
Tine.
Tine, ik heb je een pm gestuurd.
Ik hoop van je te horen.