menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Op reis met je hond

Ga naar meest recente reactie

martine89

Martine89

Ik weet niet of ik hier op de juiste plek ben met mijn vraag maar ik waag het erop.

In mei gaan wij op vakantie naar Toscane wij gaan onze hond een teckel die is dan

10 maanden meenemen maar we hebben hier geen ervaring mee .Zijn er mensen

die dit al wel gedaan hebben of waar vind ik info over reizen met je hond , alle

tips zijn welkom. Wij reizen met de auto en logeren in een vakantiepark.

Natuurlijk is het van belang dat we onderweg regelmatig stoppen en dat hij extra

inentingen . Zijn persoonlijke spulletjes nemen we ook mee .

Alvast bedankt Grtjes Martine
zaterdag 10 januari 2009 - 11:11
Rita1960

Rita1960

Hoi Martine,
Wat ik er nog van weet is dat je hond een paspoort moet hebben, inentingen gehad moet hebben en, liefst ook nog een penning met daarop naam, eigenaar, telefoonnr aan de halsband. De hond het best in een bench in de auto meenemen.
Eventueel tegen wagenziekte pilletjes meenemen. Nu alvast beginnen om hem regelmatig mee te nemen in de auto. Kan hij er aan wennen.
groetjes,
Rita
zaterdag 10 januari 2009 - 12:17
annd6

Annd6

Wij hebben de hond al vaak meegenomen op reis.
Buiten de inentingen moet je ook zorgen dat zijn paspoort in orde is en dat je het mee hebt.
Zijn persoonlijke spullen en kussen neem je best ook mee, dat weet je duidelijk al .
Voor de rest: laat hem nooit te lang in de auto alleen, zeker niet bij warme dagen, dan best helemaal niet. Veel laten drinken ook.
Als hij gewoon is van met de auto mee te rijden zal het geen probleem zijn, het reizen op zich. Als je aankomt in het vakantiepark, geef hem dan meteen een plaatsje door zijn kussen en speeltjes ergens te leggen en blijf dan even bij hem op die plek, zo went hij het snelst.
Meestal vinden de honden het super hoor, dat ze meemogen.

Veel plezier!
Groetjes
Ann
zaterdag 10 januari 2009 - 12:17
vera2

Vera2

na een wandeling in Spanje zat mijn hond vol egelteken. had het gelukkig tijdelijk gezien en ben een spuitbus tegen die enge beesten gaan kopen.
sindsdien nam ik altijd zo'n produkt mee.
best dat je ginder je hond hierop onophoudelijk controleert.
zondag 11 januari 2009 - 10:41
Agda

Agda

Een goeie site met info over regels e.d. in allerlei landen is www.dogsincluded.nl . Je vindt er trouwens ook vakantieverblijven e.d. waar honden mee mogen.
zaterdag 28 februari 2009 - 14:05
martine89

Martine89

Dank je wel beste Agda maar ik heb deze site al doorgekregen en ben er al gaan informeren.Veel nuttige tips gekregen ook over dat muilbandje en als we door Duitsland rijden een veiligheidsgordel .Wij hebben een vakantiehuisje gehuurd waar honden welkom zijn.
Groetjes Martine
donderdag 5 maart 2009 - 19:52
dauwtrapper

Dauwtrapper

denk aan de incubatietijd van de inentingen. De inentingen moeten voordat je op reis gaat ingewerkt zijn. Dat is bij pups langer als bij volwassen honden. Dit kan enkele weken/maanden zijn, afhankelijk waarvoor je laat inenten. Dus niet laten inenten b.v. twee dagen voordat je vertrekt. De dierenarts kan je hierover meer vertellen. Beter te vroeg dan net een paar dagen te laat. Alhoewel ik nu de grenzen open zijn, nog nooit ben gecontroleerd. Toen ik vroeger zelf bij de douane zat werd er wel degelijk op gecontroleerd. En er wordt tegenwoordig steekproefsgewijs gecontroleerd, ook aan de grenzen, ondanks het Accoord van Schengen.
dauwtrapper
zaterdag 13 juni 2009 - 10:29
martine89

Martine89

hartelijk dank voor u info over inentingen
maar onze Ozzie heeft al zijn inentingen gehad in maart en wij gaan pas eind augustus op reis.
Ik zal enkel nog medicatie moeten halen voor reisziekte want daar blijft hij toch last van hebben.
groetjes Martine
dinsdag 16 juni 2009 - 20:20
\n\n

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon

Schrijf je in op onze nieuwsbrief en geniet van €5 KORTING*!

*€5 korting op je volgende bestelling bij aankoop vanaf €50

Geboortedatum :

Ik geef toestemming me in te schrijven op de nieuwsbrief en ontvang graag een attentie op mijn verjaardag (Disclaimer en privacy).