menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Haemanthus eindelijk in bloei

Ga naar meest recente reactie

Mandy
zondag 2 oktober 2011 - 20:30
Mandy

Mandy

Wel wat laat maar er staan er nu 5 in bloei.....
zondag 2 oktober 2011 - 20:33
Mandy
zondag 2 oktober 2011 - 20:33
Mandy

Mandy

En zelfs de "rode" gaat blad krijgen..........
zondag 2 oktober 2011 - 20:34
mightywil

Mightywil

Mooi Mandy, maar wat is het ?
zondag 2 oktober 2011 - 21:31
Mandy

Mandy

De bloeiende zijn Haemanthus Albiflos ( ook wel poederkwast genoemd) en die ene rode is een Haemanthus Coccinneus.

Ook wel Royal Paint Brush.
maandag 3 oktober 2011 - 00:56
Mandy

Mandy

Normaal bloeien ze bij mij in augustus, als ze dus lang in het zonnetje hebben gestaan in behoorlijk droge aarde....
maandag 3 oktober 2011 - 01:11
Mandy

Mandy

Ik heb altijd bloemen op korte steeltjes en ze gaan direct open en bloeien helemaal open voor een paar weken
maandag 3 oktober 2011 - 19:24
Mandy

Mandy

Ik mest ze bijna niet......... en jouw bladeren staan ook niet zo strak tegen elkaar als die bij mij..... en dat maakt bij mij niet uit of ze binnen of buiten staan.... een 20tal is buiten en een 10tal staat altijd binnen... maar de groeiwijze is hetzelfde......
maandag 3 oktober 2011 - 20:10
Mandy

Mandy

Ik heb ook heel veel kleintjes elk jaar... maar mijn bladeren lijken wel dikker en stugger...... de bladeren bij jou lijken wel wat op Clivia blad........en zijn soepeler.....denk ik zo te zien....
maandag 3 oktober 2011 - 20:38
Mandy

Mandy

Ik hou deze gewoon allemaal in aardenwerken potten dat vind ik het best bij ze passen
dinsdag 4 oktober 2011 - 16:56
PeterW

PeterW

Volgens mij zijn dat toch twee verschillende soorten. Ik heb er ook zo een waarbij het net lijkt alsof die bladeren blijven steken. Hij maakt heel veel kleintjes die zelfs op een dode rok groeien. Die ik vroeger had maakte veel langer blad en vermeerderde zich heel anders. Ik vond die veel mooier, en ik wil er ook nog zo een terug.
dinsdag 4 oktober 2011 - 17:36
Mandy

Mandy

Lein, zet eens een hele duidelijke foto op het forum en vraag naar de naam.... er zijn vast wel mensen die het weten........
dinsdag 4 oktober 2011 - 20:02
Botanist

Botanist

Voor liefhebbers, deze is te koop door gedeeltelijke verhuis van mijn verzameling. Hij heeft zelfs 6 bloemknoppen.

Foto's van uw Tuinplanten

maandag 19 november 2012 - 20:41

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon