Onze tuinbabbel is een plaats waar je ideeën, foto's, gebeurtenissen met andere tuinvrienden kan delen. Momenteel hebben we zo'n 12.000 tuinvrienden die hieraan deelnemen.
Heb je nog geen account?
Registreer je hier en maak deel uit van onze community.
Ons tuinforum is een plaats waar ideeën en inzichten over verschillende onderwerpen in verband met tuinieren uitgewisseld kunnen worden.
Heb je een tuinvraag, misschien is deze behandeld in het forum? of stel de vraag gerust aan onze tuinvrienden....
Bekijk hier de tuinfoto's van onze tuinvrienden.
Hier heeft elke gebruiker zijn eigen foto album. Plaats hier jouw mooiste tuinfoto's en deel ze met onze tuinvrienden. Zij kunnen op hun beurt van jouw tuin meegenieten en op jouw foto's reageren.
Bij de Plantenherkenner kun je foto's toevoegen van planten die je niet kent.
Andere tuiniers kunnen je dan helpen om de plant te identificeren.
In het nederlands heet het Septemberkruid en andere jaren bloeien ze ook in september maar dit jaar een goede maand later.
Ideaal voor in de vaas samen met andere bloemen.
Een gouden tip ivm fotografie,zet nooit je onderwerp in het midden van de foto
Je verdeeld denkbeeldig de langste zijde in 3 gelijke delen en de kortste zijd eook in 3 gelijke delen en zet je onderwerp op een van de vier snijpunten, dit noemd men de gulde snede.
Eddy , die lijnen staan nochtans in het toestel maar ik was meer bezig met die andere icoontjes om het zo scherp mogelijk te hebben op een flou achtergrond.
Ja het is veel om alles meteen te kunnen onthouden,
Maar ik heb een voorbeeld bij geplaatst om te laten zien wat ik bedoelde.
Je kan/mag het verwijderen indien je wenst.
Jawel,ik had het wel begrepen.
Ben die handleiding in een meer beknopte versie aan het overschrijven, meer punt per punt.
Vind het zo gemakkelijker terug en ook gemakkelijker om te onthouden.
Chantal dat ziet er al goed uit je bent op de goede weg. Wat Eddy verteld over de gulde snede is heel correct zo werken wij ook om een foto mooi naar binnen te gaan. Ik heb vaak zo weinig mogelijk op de foto staan maakt hem interessant. Maar het hangt natuurlijk ook vanaf waarvoor je een foto wilt gebruiken. Wil je het voor een naslagwerk over je planten of wil je exposeren met je foto's. Ik maak beide daar ik bij een fotoclub zit maak ik twee soorten foto's.
Trouwens het is een prachtige Aster deze soort met zijn wuivende kleine bloemetjes hier ben ik hem helaas kwijt.
ik moet natuurlijk nog veel oefenen en vandaag niet veel tijd gehad met die laatste mooie dagen moet ik nog veel doen in de tuin.
Dat is wel spijtig dat je hem kwijt bent, vind het een lief plantje(zeg maar plant)
Zelf ben ik niet zo een fan van asters maar deze hier dan weer wel.
Bedankt voor je aanmoediging en tips! Ik ben zeker nog bezig met oefenen en hoop mijn fotografievaardigheden verder te verbeteren. Het is jammer dat je deze mooie Aster niet meer hebt; ik vind het ook een charmant plantje. Hopelijk vind je binnenkort een vervangend exemplaar of iets anders wat je inspireert!
Over fotografie gesproken, het kan handig zijn om je foto’s te delen op platforms waar je ook feedback kunt krijgen van anderen. Dit kan helpen om je werk te verbeteren, net zoals het regelmatig controleren van je financiële activiteiten belangrijk is als je bijvoorbeeld stortingen en opnames doet bij een online platform zoals [LINK_REMOVED]. Dit soort praktische tips kunnen een groot verschil maken, zowel in fotografie als in andere aspecten van het leven.
Veel succes met je tuinwerk en blijf vooral oefenen met je camera!