Onze tuinbabbel is een plaats waar je ideeën, foto's, gebeurtenissen met andere tuinvrienden kan delen. Momenteel hebben we zo'n 12.000 tuinvrienden die hieraan deelnemen.
Heb je nog geen account?
Registreer je hier en maak deel uit van onze community.
Ons tuinforum is een plaats waar ideeën en inzichten over verschillende onderwerpen in verband met tuinieren uitgewisseld kunnen worden.
Heb je een tuinvraag, misschien is deze behandeld in het forum? of stel de vraag gerust aan onze tuinvrienden....
Bekijk hier de tuinfoto's van onze tuinvrienden.
Hier heeft elke gebruiker zijn eigen foto album. Plaats hier jouw mooiste tuinfoto's en deel ze met onze tuinvrienden. Zij kunnen op hun beurt van jouw tuin meegenieten en op jouw foto's reageren.
Bij de Plantenherkenner kun je foto's toevoegen van planten die je niet kent.
Andere tuiniers kunnen je dan helpen om de plant te identificeren.
Heel erg mooi! Als je zou zeggen dat de foto ergens in het Middellandse zee gebied
gemaakt zou zijn, dan zou ik je zo geloven! Prachtige tuin, helemaal mijn smaak!
Groeten van Laura.
P.S. Ik ben benieuwd welke palmen je daar hebt staan. Zijn ze winterhard, of
overwinteren ze binnen?
ik heb vele soorten palmen en andere exoten in de tuin groeien. sommige palmsoorten hebben wel wat extra bescherming nodig maar allemaal hebben ze de laatste koude winter zonder schade overleefd. de soorten die bij mij de laatste twee winters zonder bescherming winterhard zijn gebleken zijn.
-Chamaerops en al zijn variteiten
-Chamaedorea radicalis
-Butia capitata, B. odorata en B. eriospatha(maar in mindere mate, sommigen hadden serieus wat schade na de 08/09 winter)
-Trachycarpus fortunei
-Trachycarpus wagnerianus
-Trachycarpus manipur
-Trachycarpus latisectus
-Trachycarpus oreophilus
-Rhapydophylum hystrix
-Sabal minor
-Sabal palmetto
-Sabal xtexensis
-Livistona nitida
-Cordyline australis (geen palm maar lijkt er wat op )
-Jubaea chilensies
de andere soorten hebben op zen minst een afdak nodig zoals. L. decora, L. chinensies, Brahea soorten enz....
Tsjongejonge, wat heb jij veel soorten palmen in je tuin! Ik heb er maar een paar,
waarvan maar één Chamaerops in de volle grond. De andere palmen (en ook rode
Cordylines) staan in potten, en die durf ik niet buiten te laten staan in de winter. Ze
staan dan wel in een koude ruimte, maar droog en uit de wind. Maar als ik dat zo van
jou hoor, zou ik het ook anders kunnen aanpakken, als de palmen in de volle grond
zouden staan. Ik heb overigens absoluut geen bezwaar tegen meer foto's van jouw tuin...
Helemaal mee eens, ik wil ook meer foto's van deze exotische tropische tuin zien ook mee eens dat de aankleding van de tuin ook meedoet aan een tropisch tintje. Wij zijn nog druk bezig met onze (tropische) tuin, en dan moet alles nog flink gaan groeien, tis nu nog maar een kale boel