Onze tuinbabbel is een plaats waar je ideeën, foto's, gebeurtenissen met andere tuinvrienden kan delen. Momenteel hebben we zo'n 12.000 tuinvrienden die hieraan deelnemen.
Heb je nog geen account?
Registreer je hier en maak deel uit van onze community.
Ons tuinforum is een plaats waar ideeën en inzichten over verschillende onderwerpen in verband met tuinieren uitgewisseld kunnen worden.
Heb je een tuinvraag, misschien is deze behandeld in het forum? of stel de vraag gerust aan onze tuinvrienden....
Bekijk hier de tuinfoto's van onze tuinvrienden.
Hier heeft elke gebruiker zijn eigen foto album. Plaats hier jouw mooiste tuinfoto's en deel ze met onze tuinvrienden. Zij kunnen op hun beurt van jouw tuin meegenieten en op jouw foto's reageren.
Bij de Plantenherkenner kun je foto's toevoegen van planten die je niet kent.
Andere tuiniers kunnen je dan helpen om de plant te identificeren.
Liquidambar styraciflua oftewel "amberboom" is geschikt voor op vochtige gronden te staan.
't Is een heel trage groeier: na tien jaar amper 6m hoog en verder wordt hij in een mensenleven misschien 10m... Absoluut geen grote boom dus, integendeel. Zeer mooie herfstverkleuring!
Liquidambar styraciflua oftewel "amberboom" is geschikt voor op vochtige gronden te staan.
't Is een heel trage groeier: na tien jaar amper 6m hoog en verder wordt hij in een mensenleven misschien 10m... Absoluut geen grote boom dus, integendeel. Zeer mooie herfstverkleuring!
Groetjes,
Annelies
vind dit ook een perfekte keuze
heb vroeger 5 jaar bij tijnman gewerkt(gestopt voor mijn rug)
en heb deze prachtige boom op zeer natte plaatsen mooi zien staan
is echt een prachtige boom
't Is een heel trage groeier: na tien jaar amper 6m hoog en verder wordt hij in een mensenleven misschien 10m... Absoluut geen grote boom dus, integendeel.
Bij ons in de tuin is die inmiddels een dikke achttien meter hoog. Heeft die in één mensenleven bij mekaar gegroeid. En dat is niet de grootste Liquidambar die ik weet staan. Ik zou hem niet durven aanraden als je en kleinblijvende bolvormige boom zoekt.
Gelukkig bestaat er een kleinblijvende cultivar, als ik me niet vergis Liquidambar styraciflua 'Gumball', hoewel ik niet uit het hoofd kan zeggen wie die courant aanbiedt.
Een andere mogelijkheid is de wilgen die 'detuinindemen' voorstelde, op voorwaarde dat je er knotbomen van maakt, anders worden die ook veels te hoog.