menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

RODODENDERON

Ga naar meest recente reactie

erik1

Tekst aangepast

Erik1

op mijn werk staat en +- 60jarig rododendron struik welkje juist weet ik heb hem nog niet zien bloeien. hij staat aan een bos kant en was jaren verwaarloost onkruid, doorns en de akkerwinde hebben aan de achterkant van de plant heel wat schade aan gericht en hij is ook niet meer mooi, terwijl de voorkant mooi rond is doormeter van ongeveer 4 meter.

nu mijn vraag kan ik deze plant min of meer wat leiden zodat de achterkant ook mooi rond word,
door bv op bepaalde plaatsen groei stimulerend te snoeien? of op een ander manier. [afbeelding verwijderd niet-https]
donderdag 6 september 2007 - 23:23
fastmario

Fastmario

als hij nu van alles bevrijd is zal hij wel terug mooi worden
maar zal lang duren
je kan hem ook terug knippen maar resultaat is ook van lange duur
maar zou natuurlijk het mooiste rezultaat geven
( van mij zou hij helemaal eens teruggesnoeit worden dan gaat em pas heel mooi worden)
vrijdag 7 september 2007 - 08:21
hugo

Hugo

je kan altijd enkele afleggers naar de achterkant leiden en daar na wortelen gewoon laten staan in plaats van af te steken, zo zal de achterkant stilaan terug dichtgroeien

groetjes
vrijdag 7 september 2007 - 08:21
deHaan

DeHaan

Als hij aan de bosrand staat is het normaal dat de achterkant door gebrek aan licht kaal is
vrijdag 7 september 2007 - 19:57
berenice

Berenice

ik heb een zeker 25 oude struik voledig gesnoeid tot op ongv 25cm
en voor dood achtergelaten ; dus rondom bloemen gezet , en na een tijd begon die weer uit te lopen
zodat die nu terug 1 mtr hoog is en zeer mooi
grts berenice
vrijdag 7 september 2007 - 20:05
deHaan

DeHaan

Een Rhododendron is inderdaad heel goed flink terug te snoeien
zaterdag 8 september 2007 - 20:42
Bartje22

Bartje22

ja, en hoe ouder die is hoe sneller die uitloopt qua grote
zaterdag 8 september 2007 - 23:27
erik1

Erik1

volledig terug snoeien is zowie zo geen oplossingen gezien het jaren zou duren eer de struik terug de grote heeft van nu.

heb de achter kant zuiver gemaakt met onze nieuwe bosklepelmaaier en alles er uit geknipt.

wat ik nu ga proberen is de uitlopers naar de achterkant te krijgen, het zal ook nog wel enkel jaren duren voor hij iets of wat vorm krijgt maar met wat liefde lukt da wel

BEDANKT VOOR JULLIE TIPS
zondag 9 september 2007 - 14:15
erik1

Erik1

foto van onze bosklepelmaaier vreet machine knabbelt alles kapot tot een doormeter van 10 cm [afbeelding verwijderd niet-https]
zondag 9 september 2007 - 14:35
deHaan

DeHaan

Als hij aan de achterkant licht krijgt, kun je er ook een paar nieuwe stekken neerzetten.
zondag 9 september 2007 - 15:45
\n\n

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon

Schrijf je in op onze nieuwsbrief en geniet van €5 KORTING*!

*€5 korting op je volgende bestelling bij aankoop vanaf €50

Geboortedatum :

Ik geef toestemming me in te schrijven op de nieuwsbrief en ontvang graag een attentie op mijn verjaardag (Disclaimer en privacy).