Onze tuinbabbel is een plaats waar je ideeën, foto's, gebeurtenissen met andere tuinvrienden kan delen. Momenteel hebben we zo'n 12.000 tuinvrienden die hieraan deelnemen.
Heb je nog geen account?
Registreer je hier en maak deel uit van onze community.
Ons tuinforum is een plaats waar ideeën en inzichten over verschillende onderwerpen in verband met tuinieren uitgewisseld kunnen worden.
Heb je een tuinvraag, misschien is deze behandeld in het forum? of stel de vraag gerust aan onze tuinvrienden....
Bekijk hier de tuinfoto's van onze tuinvrienden.
Hier heeft elke gebruiker zijn eigen foto album. Plaats hier jouw mooiste tuinfoto's en deel ze met onze tuinvrienden. Zij kunnen op hun beurt van jouw tuin meegenieten en op jouw foto's reageren.
Bij de Plantenherkenner kun je foto's toevoegen van planten die je niet kent.
Andere tuiniers kunnen je dan helpen om de plant te identificeren.
Ik heb er ook eentje gekocht, ergens in het voorjaar. Hij heeft de hele zomer flink zijn best gedaan, en is nu ook zijn blaadjes verloren. In paniek ben ik wat gaan surfen, en heb ontekt dat er inderdaad bladverliezende soorten zijn. Hopelijks is jou boom ook zo eentje
Ik denk dat het naar gelang de soort dat de eene acer al vlugger zijn bld verlies dan de andere.
Ik heb er verschillede soorten staan en er zijn er al bij die volledig kal zijn en de andere staan nog volop in blad.
Dus geen paniek zou ik zeggen,'t Zal wel normaal zijn.
ik heb palmatum dissectum(of zoiets)
de bladeren zijn nu al allemaal bruin en hangen(liggen)zeer los op de takken
is elk jaar zo
niets aan de hand
wachten tot voorjaar op mooi fris zacht blad
mvg
an
staat bij mij in pot met giant ruby crocussen
zeer mooie combinatie
Da's een knap idee, an, zo'n palatum in een pot. Ik heb nogal wat potten staan, en daarmee vul ik de lege plekken in de borders op. Zo'n boompje met onderbeplanting is eens wat anders;
ik heb dit jaar een acer bloodgood gekocht, heeft mooie bladeren gehad heel de zomer, maar nu zijn ze net zoals je zegt "verschroeid", ik ben vorige week in het tuincentrum geweest, en ze waren net hetzelfde als thuis, dus bij mijn soort is dit wel enigszins normaal
lieve
is normaal dat de bladeren precies verschroeid zijn
een acer is één van de eerste bomen dat herfstkleur krijgt
en dus al kaal is terwijl andere bomen er nog netjes bijstaan
mammaatje
je moet er de giant ruby crocus bijzetten(paars met wa wit)
die bloeien hééél vroeg als de boom nog kaal is
en zaaien zelf uit
als ze uitgebloeid zijn komt er pas blad op de boom
en zo is het afstervend blad van de crocus verstopt
echt moet je doen
bij mij staat de pot van de boom op een omgekeerde bloempot
om wat niveau te hebben