menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Onze yucca begint te rotten

Ga naar meest recente reactie

Fliejoor

Fliejoor

Hallo!

onlangs is onze yucca serieus bladeren beginnen verliezen. Nu bleek dat mijn vriendin hem wat veel water gegeven had.
In een poging om hem te redden heb ik de grond rond de wortels vervangen door droge potgrond. Maar dit weekend heb ik toch nog een stuk moeten afsnijden omdat het aan het rotten was. En dat terwijl het zo'n sterke plant is... Wij krijgen precies alles kapot.

Heeft er iemand tips om hem nog te redden?

Alvast bedankt!
Groeten,
Tom

[afbeelding verwijderd niet-https]
woensdag 28 november 2007 - 18:42
JovanDreumel

JovanDreumel

Als hij dreigt dood te gaan door de rotting vanuit de grond en dat kan heel goed als hij een poos te nat gestaanheeft, dan zou ik hem met het bovenste deel nog proberen te stekken.
zaterdag 1 december 2007 - 09:40
ines

Ines

Volgens mijn bescheiden mening zijn overal op de schors witte vlekken te zien die duiden op een schimmelaantasting veroorzaakt door de vochtigheid zoals U zelf schreef.
Ik denk niet dat Uw plant nog te redden is ...eens in de bast komt het van binnen naar buiten en dat is de laatste fase, zoals Jo aan geeft misschien nog vlug een topstek nemen...
donderdag 6 december 2007 - 22:15
Fliejoor

Fliejoor

Daar vreesde ik inderdaad voor. Zelfs voor topstekken is het al te laat denk ik, omdat hier ook al delen aan het rotten zijn.

Toch bedankt voor jullie antwoorden!!
vrijdag 7 december 2007 - 14:19
ines

Ines

U kan Uw topstek 2 dagen met de onderste rand in een glas met water met anti schimmel middel plaatsen en hopen dat die de nodige stoffen mee opneemt om de schimmel te doden....altijd het proberen waard he
vrijdag 7 december 2007 - 14:23
\n\n

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon

Schrijf je in op onze nieuwsbrief en geniet van €5 KORTING*!

*€5 korting op je volgende bestelling bij aankoop vanaf €50

Geboortedatum :

Ik geef toestemming me in te schrijven op de nieuwsbrief en ontvang graag een attentie op mijn verjaardag (Disclaimer en privacy).