menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Rode cornoelje

Ga naar meest recente reactie

Camelia

Camelia

Hallo,

Voor mijn paasversiering kochct ik rode en(gele of zijn het groene)cornoeljetakken en takken van de hazelaaar(met katjes).Ik heb die in vazen gezet mèt water,mijn vraag;kunnen de takken op die manier wortels aanmaken?Heeft iemand een oplossing,want ik zou de takken achteraf graag in de tuin planten.
Alvast bedankt iedereen.
groetjes,
camelia
woensdag 12 maart 2008 - 09:58
koenh

Koenh

ja, die cornoeljes stekken normaal heel gemakkelijk. Je kunt ze ook meteen buiten zetten in de grond, maar dan wel best als er nog geen bladeren aanhangen. Van hazelaar zal dat niet lukken denk ik.
woensdag 12 maart 2008 - 10:44
Camelia

Camelia

Hallo Koen,
bedankt hoor,zo snel had ik geen antwoord verwacht,ik laat je zeker weten of het stekken lukt als ik ze geplant heb.

groetjes,
Marleen
woensdag 12 maart 2008 - 11:52
Esem

Esem

Camelia
als je gaat stekken ,steek de stekken voor 2/3 onder de grond,
en doe het op twee verschillende manieren
Maak met een spade en slip in de grond en zet daar een deel van je stekken in 2/3 diep
Bij het andere deel van je stekken maak je ook een slip in de grond maar vul deze met scherp zand(metsers zand) trap de gleuven terug dicht en geef water.
Zet de stekken licht maar niet direct in de volle zon.
In het najaar zouden ze geworteld moeten zijn ,en volgend tuinsiezoen kan je zo op de plaats van bestemming planten.
De cornus wortelt zeer makkelijk
Lengte van de stekken +/- 50 cm.
gr Eddy,
woensdag 12 maart 2008 - 19:58
Camelia

Camelia

dag Esem,

Bedankt voor je tips ik ga ze vandaag nog planten,op een beschutte plaats en nu wachten tot het najaar om te zien of het gelukt is,ik laat je weten of het geslaagd is.
Groetjes,
Marleen
donderdag 13 maart 2008 - 09:08
\n\n

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon

Schrijf je in op onze nieuwsbrief en geniet van €5 KORTING*!

*€5 korting op je volgende bestelling bij aankoop vanaf €50

Geboortedatum :

Ik geef toestemming me in te schrijven op de nieuwsbrief en ontvang graag een attentie op mijn verjaardag (Disclaimer en privacy).