Zojuist heeft hangjeugd een grote tak van de boom die achterin mijn tuin stond af getrokken. Ik heb deze boom ooit van een vriendin gekregen en volgens haar was hij heel zeldzaam. Ze noemde het een Rus, maar onder die naam kan ik hem niet terugvinden helaas. Hij deed het bij mij in de tuin beter dan zij ooit gehoord had, hij hoorde namelijk 1 pluim bovenin te krijgen in de zomer, in de winter is hij volledig kaal. Bij mij heeft hij echter heel veel pluimen, ontzettend mooi. Ik wilde nog een foto voor haar maken, om te laten zien hoe goed hij het deed, maar dat is nu dus te laat, 1 van de twee vertakkingen is er compleet vanaf getrokken
.
Ik ben nu zo boos dat ik het liefst iemand heel hard te lijf zou willen gaan, en dat terwijl ik absoluut niet agressief ben van mezelf, maar het lef dat iemand gewoon andermans eigendom zo compleet vernielt, daar kan ik echt met mijn hoofd niet bij. Misschien is het maar goed dat de daders zo snel weg waren dat we ze niet meer konden vinden. Gelukkig had de boom stekels, dus hopelijk heeft deze vandaal zich flink pijn gedaan.
Ik vraag me af of ik nog iets kan doen met de tak die van de boom af getrokken is, maar daarvoor zal denk ik toch eerst duidelijker moeten worden wat voor boom het is. Misschien kan ik er morgen alsnog een foto van maken en deze op de site zetten. Ik hoop dat jullie dan wellicht wat advies voor me hebben, wat me weer een beetje op kan fleuren...
Verdrietige groetjes,
Inge