menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Snoeien buxus

martine89

Martine89

de peroide om de buxus te snoeien komt er weer aan.
gewoonlijk doet mijn man dat ,hij gaat er met de electrische machine langs ,maar
nu hebben we een haagschaar gekocht en nu wil ik ook eens aan de slag,zijn er hulpmiddeltjes die ik kan gebruiken om de haagjes aan alle zijden even hoog en dik te knippen , ik ben namelijk geen artiest in mooi recht knippen of een boog maken .Natuurlijk als ik het niet probeer dan weet ik niet hoe ik het er van af ga brengen .Dus alle hulpmiddeltjes of trukjes zijn welkom
Groetjes Martine
vrijdag 15 mei 2009 - 14:20
floragek

Floragek

Beste Martine,

Ik kan je wel twee tips geven om alle haagjes even dik te knippen en even hoog te knippen. Leg over de buxus een strook karton dat de gewenste breedte heeft. Zorg ervoor dat de strook in het midden van de haag ligt (dus dat aan de ene kant zoveel groen uitsteekt als aan de andere kant, Houdt de schaar langs het karton en ga knippen.
M.b.t. de hoogte : span een touw op de gewenste hoogte en knip de scheuten ter hoogte van het touw af.
Maak niet de fout om bij de knipbeweging de snoeischaar weg te trekken !!!!

Groet

Henk.
vrijdag 15 mei 2009 - 21:18
Etienne45

Etienne45

Het systeem met die karton heb ik nooit uitgeprobeerd maar touwtjes spannen kan misschien lukken bij kleine hagen maar niet met langere stukken. Primo zelfs als je voldoende 'spant" (aan stevige paaltjes) gaat het touw door eigen gewicht in het midden doorzakken en secundo voor je het weet heb je touw met je schaar doorgeknipt...Trouwens welk systeem zou je gebruiken bij gebogen haagjes ?
Hieronder een gedeelte van mijn buxushaagjes.
Geduld en vaak een stapje achteruitzetten en controleren....en nog geduld [url=http://img16.imageshack.us/my.php?image=dscf0008smallk.jpg][afbeelding verwijderd niet-https]
zaterdag 16 mei 2009 - 11:05
\n\n

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon

Schrijf je in op onze nieuwsbrief en geniet van €5 KORTING*!

*€5 korting op je volgende bestelling bij aankoop vanaf €50

Geboortedatum :

Ik geef toestemming me in te schrijven op de nieuwsbrief en ontvang graag een attentie op mijn verjaardag (Disclaimer en privacy).