Onze tuinbabbel is een plaats waar je ideeën, foto's, gebeurtenissen met andere tuinvrienden kan delen. Momenteel hebben we zo'n 12.000 tuinvrienden die hieraan deelnemen.
Heb je nog geen account?
Registreer je hier en maak deel uit van onze community.
Ons tuinforum is een plaats waar ideeën en inzichten over verschillende onderwerpen in verband met tuinieren uitgewisseld kunnen worden.
Heb je een tuinvraag, misschien is deze behandeld in het forum? of stel de vraag gerust aan onze tuinvrienden....
Bekijk hier de tuinfoto's van onze tuinvrienden.
Hier heeft elke gebruiker zijn eigen foto album. Plaats hier jouw mooiste tuinfoto's en deel ze met onze tuinvrienden. Zij kunnen op hun beurt van jouw tuin meegenieten en op jouw foto's reageren.
Bij de Plantenherkenner kun je foto's toevoegen van planten die je niet kent.
Andere tuiniers kunnen je dan helpen om de plant te identificeren.
Na de winter leken mijn 2 vijgenbomen niet meer te bloeien. Doch, enkele weken geleden begonnen er onderaan scheuten te komen. Zie fotos. Bovenaan nog steeds alles dood. Wat moet ik er nu mee doen? De scheuten afknippen en herplanten, hoe? De kruin kort knippen en de rest gerust laten? Ik heb geen idee maar zou graag zo veel mogelijk van deze bomen overhouden.
Hallo, IK denk dat je best de scheuten laat staan ,het was een koude winter ,mijn boom had het ook te verduren en toch is hij er bovenop gekomen en heb ik reeds de eerste vruchten geplukt,tweede oogst komt einde zomer ! nee gewoon laten hij komt er wel boven op !
mvg Leon
Vijgen oogsten = kleine vraag daarover. Moet je dan een groot net spannen over de vijgen tegen de vogels ? Of laten ze die links liggen. Ik heb toevallig vandaag enkele Brown Turkey's geplant. Een beetje inspelen op het broeikaseffect me dunkt,
Wel inderdaad ,het is veiliger om een net te spannen ,ik had het niet gedaan maar de vogels kwamen er wel op af en hadden er toch reeds een viertal kapot gemaakt zo dat ik nog net op tijd was om de overige rijpe vruchten binnenhuis te zetten !nu wacht ik op de tweede oogst in de nazomer !Leon
Elsje, betreffende vijg, bewaar de stevigste scheut en knip de andere weg tot tegen de grond, plaats een bamboestok bij de bewaarde scheut en bind de scheut hier aan, ge kunt de bewaarde scheut aan de oude stan vastbinden.
Fons
Leon,
'k heb geen verstand van vijge(n) bomen maar eh.... wie is die persoon op de foto die je mee zendt met je berichten????????? Is dat een tuinfanaat??