Onze tuinbabbel is een plaats waar je ideeën, foto's, gebeurtenissen met andere tuinvrienden kan delen. Momenteel hebben we zo'n 12.000 tuinvrienden die hieraan deelnemen.
Heb je nog geen account?
Registreer je hier en maak deel uit van onze community.
Ons tuinforum is een plaats waar ideeën en inzichten over verschillende onderwerpen in verband met tuinieren uitgewisseld kunnen worden.
Heb je een tuinvraag, misschien is deze behandeld in het forum? of stel de vraag gerust aan onze tuinvrienden....
Bekijk hier de tuinfoto's van onze tuinvrienden.
Hier heeft elke gebruiker zijn eigen foto album. Plaats hier jouw mooiste tuinfoto's en deel ze met onze tuinvrienden. Zij kunnen op hun beurt van jouw tuin meegenieten en op jouw foto's reageren.
Bij de Plantenherkenner kun je foto's toevoegen van planten die je niet kent.
Andere tuiniers kunnen je dan helpen om de plant te identificeren.
[afbeelding verwijderd niet-https]
Kentranthus ruber.
Ooit een "stekje" gekregen met de melding "komt ut frankrik"....Onuitroeibaar...nu weer bij de eerste bloei in juni/juli geprobeerd om alle uitgebloeide stengels, waar al pakken zaadpluimen in zaten, direct uit te knippen en te vernietigen want dat spul vliegt overal in,op en tussen en op nen niks heb je er een oerwoud van....Is nu drastisch ingekort maar bloeit nu voor de 2e keer.
Ha, eindelijk weet ik hoe deze plant heet! In een ver verleden heb ik 'm eens van
een buurvrouw gekregen met de woorden: "Dit is valeriaan". Erg rustgevend vond
ik het gedrag van deze plant nu ook weer niet, moet ik achteraf toegeven.
Langs de Autoroute du Soleil heb ik 'm inderdaad wel eens in bermen zien groeien.
leuk weer eens wat van je te lezen op dit onderdeel van het forum.
Deze plant is mij totaal onbekend vandaar mijn verzoek.. heb je hiervan zaden? want de planten die bij anderen woekeren kan ik goed gebruiken.. hier woekeren ze dan bijna niet of te wel anders gezegd..ze moeten hier moeite doen om te overleven.
Aangezien de plant bij mij niet gekortwiekt is -maar ik dit komend jaar wel ga doen,
vanwege die verlengde bloei-, zullen er hier nog wel wat zaadjes zijn.
Morgenochtend, als het weer licht is, zal ik eens een inspectieronde in de tuin gaan
maken (speciaal voor Rita dus!)
Helaas momenteel geen zaden (meer) aan de plant: die zijn dus allemaal mijn tuintje
in gewaaid... Er zitten nog wel bloemen aan de plant, dus waarschijnlijk zal
er binnenkort wel iets te oogsten zijn.
Jammer dat je niet dichterbij woont, Rita, want ik heb wél een aardige verzameling
zaailingen staan, die zich tot in bloempotten hebben genesteld.
Groeten van Laura.
(Met mijn excuses aan Paul voor het afdwalen in zijn topic.)