menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Boom weghalen

Ga naar meest recente reactie

DafnaSP

DafnaSP

Ik heb in de tuin een boom, maar hij bevalt niet. Hij is erg groot, dus ik denk niet dat ik hem kan uit-graven, dus mijn vraag is:
Hoe kan ik hem "doden" zodat hij niet meer groeit? kan ik iets op smeren of zo?
Groetjes,
Dafna www.hobbypapervillage.nl
donderdag 8 oktober 2009 - 20:54
Eniavaswen

Eniavaswen

Hoi Dafna,

Welkom op ons forum!
Een boom 'doden' klinkt niet zo leuk. Over welke boom gaat het? Waarom bevalt hij je niet?
Als je de boom echt weg zou willen, denk ik dat het best is om contact op te nemen met iemand die ervaring heeft met het vellen van bomen. Zij hebben het nodige materiaal en know-how om dit op een verantwoorde, veilige manier te doen. Ga ook eens na of je de boom zomaar mag wegdoen. In België heb je voor bepaalde (oude) bomen een kapvergunning nodig.

Groetjes, Karen
vrijdag 9 oktober 2009 - 10:31
ingec

Ingec

vraag of iemand die een houtkachel heeft hem komt omdoen
als je hem dood wordt hij erg gevaarlijk want op een gegeven moment valt hij om of de takken vallen eruit
inge
vrijdag 9 oktober 2009 - 15:13
DafnaSP

DafnaSP

De boom stond helemaal verkeerd (te dicht bij de weg) en hij bloeide kort. Ik wil er iets anders hebben, iets dat zou de bodem bedekken, een kleine plant, want er is ongeveer 20 cm ruimte tussen mijn schuur en de straat, dus niet echt een plaats voor een boom....
Ik had geen vergunning nodig (gelukkig!)
Ik had al iemand gevraagd hem omdoen, dus ik heb allen de "stam" en de boom is niet "dood" hij groeit weer, alle kanten op.
Dafna
www.hobbypapervillage.nl
vrijdag 9 oktober 2009 - 15:27
JovanDreumel

JovanDreumel

Als de boom gerooid is dan is/gaat hij toch dood. Een boom doden voor je hem rooit heeft toch geen zin. Of begrijp ik je verhaal verkeerd?
zaterdag 10 oktober 2009 - 08:06
WiPe

WiPe

Bedoel je nu dat je eerst de boom wil dood maken en hem dan wil laten afzagen?

Of wil je zeggen dat de boom al afgezaagd is, maar dat hij weer uitschiet?
zaterdag 10 oktober 2009 - 11:05
\n\n

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon

Schrijf je in op onze nieuwsbrief en geniet van €5 KORTING*!

*€5 korting op je volgende bestelling bij aankoop vanaf €50

Geboortedatum :

Ik geef toestemming me in te schrijven op de nieuwsbrief en ontvang graag een attentie op mijn verjaardag (Disclaimer en privacy).