Onze tuinbabbel is een plaats waar je ideeën, foto's, gebeurtenissen met andere tuinvrienden kan delen. Momenteel hebben we zo'n 12.000 tuinvrienden die hieraan deelnemen.
Heb je nog geen account?
Registreer je hier en maak deel uit van onze community.
Ons tuinforum is een plaats waar ideeën en inzichten over verschillende onderwerpen in verband met tuinieren uitgewisseld kunnen worden.
Heb je een tuinvraag, misschien is deze behandeld in het forum? of stel de vraag gerust aan onze tuinvrienden....
Bekijk hier de tuinfoto's van onze tuinvrienden.
Hier heeft elke gebruiker zijn eigen foto album. Plaats hier jouw mooiste tuinfoto's en deel ze met onze tuinvrienden. Zij kunnen op hun beurt van jouw tuin meegenieten en op jouw foto's reageren.
Bij de Plantenherkenner kun je foto's toevoegen van planten die je niet kent.
Andere tuiniers kunnen je dan helpen om de plant te identificeren.
Ik heb een druivelaar op oude stam gekocht. De kweker heeft de druivelaar in een goede pot gepland, met de correcte aarde etc...
De plant ziet er echter niet meer 'fris' uit. Ik heb de plant meer water gegeven, maar de bladen beginnen rood te kleuren. Op sommige bladen zijn rode stippen te zien.
De bladen lijken te verdorren...
Ik heb al wat zitten 'googlen' over ziektes, maar het ziektebeeld komt niet overeen met wat ik zie.
Wanneer heb je die plant geplant of staat die nog in de pot.
Hoe groot is die pot en hoeveel water krijgt die?
Naar mijn mening groeien druivelaars nog altijd het beste in de volle grond zodat ze met hun wortels diep naar beneden kunnen zoeken naar water.
Druivelaars op oude stam zijn eigenlijk boerenbedrog. Je kan veel beter een jonge plant kopen; de kans op slagen is veel groter. De oude stronken komen van boerderijen die ze wegdoen omdat deze niet meer genoeg vruchten produceren of omdat het veld om een of andere reden gerooid moet worden.
Groeten,
Pol
P.S.: Post eens een foto van de bladeren voor beter inzicht in de problemen.