menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Catalpa

Ga naar meest recente reactie

miema

Miema

Mij zoon heeft een catalpa staan en als die in bloei staat zit gans de boom vol met (hij vergelijkt dat met een grote mot) welk diertje zou dat zijn en wat kan ik er tegen doen
maandag 13 november 2006 - 20:47
WiPe

WiPe

Doen die beestjes schade? Of komen die alleen maar af op de bloem om ze te bestuiven? In het tweede geval zou ik ze zeker met rust laten.
dinsdag 14 november 2006 - 10:31
miema

Miema

Hallo WiPe,Ik zal eens imformeren of de beestjes schade aanbrengen ik weet alleen dat gans de boom
vol beestjes zit maar je zou wel eens gelijk kunnen hebben want het is enkel tijdens de bloei.
Weet jij ook om welk beestje het zou kunnen gaan het zijn geen bijtjes
dinsdag 14 november 2006 - 11:55
Esem

Esem

miema
kan je het insect een beetje beschrijven hoe het eruit ziet,
zoals de grootte kleur kruipend of vliegend insect.
Want ik heb een sterk vermoeden dat het hier gaat om de bevruchting van de bloem,en dat het verder onschadelijk is voor je boom of struik.
Gr Esem
woensdag 29 november 2006 - 00:18
Wendy

Wendy

Weet iemand waarom mijn catalpa's niet bloeien?
woensdag 29 november 2006 - 19:53
miema

Miema

Hallo Esem ik heb het aan de zoon gevraagd en het is een vliegend insekt het lijkt op een grote mot
maar brengt geen schade aan.Zoals jij zegt is het om de bloemen te bestuiven dat denk ik ook.
Weet jij welke insecten die bloemen bestuiven?
woensdag 29 november 2006 - 20:08
WiPe

WiPe

Weet iemand waarom mijn catalpa's niet bloeien?

AZls je ieder jaar je Catalpa's volledig inkort krijgen ze nooit de kans om te bloeien. Misschien ligt de oorzaak daar?
donderdag 30 november 2006 - 10:51
Kwest

Kwest

Inderdaad Wendy, het is zoals WiPe zegt: catalpa's bloeien op meerjarig hout, als je ieder jaar de catalpa knot heb je ieder jaar forse twijgen met grote bladeren, maar geen bloemen...
donderdag 30 november 2006 - 20:06
\n\n

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon

Schrijf je in op onze nieuwsbrief en geniet van €5 KORTING*!

*€5 korting op je volgende bestelling bij aankoop vanaf €50

Geboortedatum :

Ik geef toestemming me in te schrijven op de nieuwsbrief en ontvang graag een attentie op mijn verjaardag (Disclaimer en privacy).