menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Sering in pot

Ga naar meest recente reactie

Agda

Agda

Ik kan ergens een sering krijgen van 5 jaar oud. Zou ik die nog in een ruime kuip kunnen zetten ? Zou hij een wortelsnoei overleven ? Heb wel opgezocht of het kan, sering in pot, maar ik weet niet of je eentje die in volle grond gestaan heeft, ook nog in een pot kan zetten ?
maandag 27 juni 2011 - 00:41
Agda

Agda

Tsja, ze willen hem nu weg. Had gevraagd of ze wilden wachten tot de herfst, maar dat gaat niet.
dinsdag 28 juni 2011 - 08:13
satomi

Satomi

Gewoon proberen als je de sering graag wil overnemen. Een kennis van me heeft een aantal jaren geleden bij een hovenier seringen meegenomen die uit een grote tuin kwamen.Ze hadden in die tuin al meer dan tien jaar gestaan en het was hartje zomer. Ik was er zeker van dat ze het niet zouden redden maar ze heeft ze allemaal aan de gang gekregen. Vooral gul met water en natuurlijk goede grond.
Niet geschoten is altijd mis, toch?

Het is wel verstandig om de sering wat te snoeien - ook al is het daar eigenlijk te laat voor - zodat wortelpruik en plant beter in evenwicht zijn.
Bloemen volgend jaar - ik zou er niet op rekenen want de plant moet alle energie steken in het laten groeien van de wortels.

Wil je de sering ooit terugsnoeien omdat de plant te groot is geworden, doe dat dan meteen na de bloei.

Veel succes!
dinsdag 28 juni 2011 - 10:56
Agda

Agda

Ja, ik kan het altijd proberen hé, hij is gratis. En ook nog niet gigantisch groot, dus misschien heb ik geluk.
Bedankt.
dinsdag 28 juni 2011 - 20:33
vloeiende

Vloeiende

Alle blad er af knippen of trekken = beperking van de verdamping, indien je deze NU dient te verplanten kan een gehalveerd wortelgestel niet volgen, zelfs al geef je veel water.
zondag 3 juli 2011 - 10:43
HappyDeez

HappyDeez

Ik was benieuwd of het goed is gegaan in een kuip. Daar zit ik zelf ook aan te denken.
woensdag 23 mei 2012 - 21:12
iecee

Iecee

het is nu wel tijd om seringen te snoeien
na de bloei , rond sint Jan.
zondag 27 mei 2012 - 23:27
avril

Avril

Hoe groot moet de pot zijn (diameter/liter), als je een sering tot 1m50 daarin wil laten groeien?
vrijdag 12 mei 2023 - 12:50
\n\n

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon

Schrijf je in op onze nieuwsbrief en geniet van €5 KORTING*!

*€5 korting op je volgende bestelling bij aankoop vanaf €50

Geboortedatum :

Ik geef toestemming me in te schrijven op de nieuwsbrief en ontvang graag een attentie op mijn verjaardag (Disclaimer en privacy).