Onze tuinbabbel is een plaats waar je ideeën, foto's, gebeurtenissen met andere tuinvrienden kan delen. Momenteel hebben we zo'n 12.000 tuinvrienden die hieraan deelnemen.
Heb je nog geen account?
Registreer je hier en maak deel uit van onze community.
Ons tuinforum is een plaats waar ideeën en inzichten over verschillende onderwerpen in verband met tuinieren uitgewisseld kunnen worden.
Heb je een tuinvraag, misschien is deze behandeld in het forum? of stel de vraag gerust aan onze tuinvrienden....
Bekijk hier de tuinfoto's van onze tuinvrienden.
Hier heeft elke gebruiker zijn eigen foto album. Plaats hier jouw mooiste tuinfoto's en deel ze met onze tuinvrienden. Zij kunnen op hun beurt van jouw tuin meegenieten en op jouw foto's reageren.
Bij de Plantenherkenner kun je foto's toevoegen van planten die je niet kent.
Andere tuiniers kunnen je dan helpen om de plant te identificeren.
Haagbeuk kan dit krijgen, maar om eerlijk te zijn heb ik nog nooit een haagbeuk gezien met meeldauw. Groeit de haagbeuk voor de rest normaal, in de ideale omstandigheden? Haagbeuk prefereert een voedselrijke lemige en vochtige bodem, maar neemt met minder rijke gronden genoegen als die niet te zuur of te vochtig zijn. De soort stelt hoge eisen aan het vochtleverende vermogen van de bodem (bodemverdichting voorkomen) en is zeer gevoelig voor hoge en stagnerende grondwaterstanden. Hij groeit niet op arme, droge zandgronden.
Want vaak ligt het bij de standplaats dat de plant gevoeliger is voor ziektes. Staan er andere planten in de omgeving die ook last hebben?
Ik heb ook meeldauw op mijn herfstasters. Ik doe hier niets aan want de plant heeft er niet enorm veel last van. Met de spuitbus doe je meer schade.
Bedoel je nu haagbeukenhaag (Carpinus) of beukenhaag (Fagus)?
Roest van kleur zijn afgestorven bladeren?
Langs straatkant kan bodemverdichting zijn, als gevolg bij regenweer stagnerend water en bij droog weer is er geen capillaire stijging van het grondwater.
Neen het is haagbeuk en ik denk niet dat het afgestorven bladeren zijn want het is maar de rand die roest is en overal zit er een witte schijn op de bladeren.